Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mor inside out...  (Læst 16458 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Jake

• Passiv bruger
Mor inside out...
« Dato: 12 December , 2009, 23:05 »
Da jeg ikke er blandt de heldige, der har været på LU  <W, så kan jeg ikke bidrage med fine og informative billeder derfra... Som alternativ kan I få lov at kigge på disse af min skønne høne Røde Mor... ;) Om ikke kønne, så er de da lidt specielle...  ;D

(Skylder lige at sige, de ikke er taget for sjov, men i forbindelse med en undersøgelse.  :))
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: Mor inside out...
« Svar #1 Dato: 12 December , 2009, 23:17 »
IH ! De billeder er vist taget med en rigtig paparazzi-linse, med lidt vel meget zoom på  :D

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 12 December , 2009, 23:22 »
Eller det nye avancerede foto/røntgen-udstyr i indtjekningen i forskellige lufthavne. Så vidt jeg kan se har hun hverken skydevåben eller sprængstof på sig. *g *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 12 December , 2009, 23:35 »
@Jake

Hvad er hønen blevet undersøgt for? Og kunne man drage konklusioner ud fra de, uden tvivl, dyre billeder?
Mvh
Erik Andersen

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 December , 2009, 23:49 »
@Erik, hun har problemer med, at hun ikke kan komme af med sine æg. Hun kvitterer et æg max et par gange om måneden, og de, der kommer, er vindæg eller en rådden klump... Røntgenbillederne viste, at der ikke sad noget fast eller var knudedannelse etc, så hun fik en antibiotikakur, i fald der er tale om en æggelederbetændelse. Det kan sagtens være en hormonel forstyrrelse; det er næste punkt, hvis problemet opstår igen efter kuren. Det er dertil, vi er kommet lige pt. Men udover æggeproblemet, er damen frisk som en havørn  ;)

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 December , 2009, 23:57 »
Citér
IH ! De billeder er vist taget med en rigtig paparazzi-linse, med lidt vel meget zoom på  

Ja, Bjørn... Det er altså ikke så nemt at få et ordentligt nærbillede af sådan et smækkert bagparti uden...  :D
« Senest Redigeret: 13 Januar , 2010, 20:35 Fra Jake »

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 13 December , 2009, 00:11 »
Ret facinerende billeder, det er jo ikke så tit man får lov at kigge lige igennem hønsene  :D
Håber du lader os vide om kuren virker og damen begynder at lægge ordentlige æg igen... Alternativet er jo ikke nødvendigvis så rart, er det ikke din lille fodboldhøne fra din hjemmeside  ;D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 13 December , 2009, 00:46 »
@Dorte; jo, det er fjerbold-mesteren  /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 13 December , 2009, 06:08 »
Efter alt det vi har set og hørt til hende, er jeg nu ret sikker på at hun kommer til at dø af alderdom hos dig  :D
Jeg glemte lige at spørge: Hvordan får man en høne til at ligge stille under røntgen? Er hun bedøvet eller?
« Senest Redigeret: 13 December , 2009, 06:19 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 13 December , 2009, 10:18 »
@Marianne; det håber jeg også  ;) Men det gælder nu for alle mine høns  ;D

Mor er jo vældig tam, så røntgen var ikke det store problem for hende. Hun blev ikke bedøvet, men blot lagt på hhv siden og ryggen, og vinger og ben blev holdt væk fra billedet. Bagefter var hun dog noget fornærmet over, at fjerdragten var blevet lidt uglet...  ;D Men det gik over efter en god rystetur og et på broklyde. Så var hun klar igen, og fortalte dyrlægen vittigheder, (i hvert fald at dømme efter dyrlægens humør  :D).
Dyrlægen tilføjede dog, at Mor var en meget rolig og medgørlig høne; hvad man gør med en urolig en af slagsen, ved jeg ikke. Den bliver nok bedøvet.

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 14 December , 2009, 21:25 »
Her er lidt fotos af et af de "rådne" æg.  :P Konsistensen er gummiagtig, og aromaen... Tjah... - Det er vist bare godt Forum er lugtfri  ;) På det ene foto ses den sammenkrøllede, bløde og meget tynde skal.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 14 December , 2009, 21:30 »
Det er godt nok underligt, Jake, men nu har du da gjort, hvad du kan.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 14 December , 2009, 21:32 »
*k for at Mor kommer til at lægge fine æg nu.

Mine to halvgamle piger har ikke lagt et eneste siden august, da de begyndte at fælde.  Men jeg har ikke fået dem gemmenlyst.  Som jeg er sikker på, det vil være med Mor, får de lov til at trisse rundt i haven til de falder om - med eller uden æg.  ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 14 December , 2009, 21:39 »
Glemte at sige, ægget på fotoet er fra før, hun kom i behandling  :) Håber, det er et overstået kapitel med "gummiæg"... For min skyld må hun gerne "dovne den af" resten af sin tid... Bare hun har det godt!

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 14 December , 2009, 21:39 »
Håber det lykkes at få gang i æglægningen.

Jeg havde en høne jeg for sent opdagede havde læggenød. Det stakkels kræ ...opdagede det først efter slagtning.
Jeg slagtede hende netop pga der ingen æg kom fra hende ...ud over det virkede hun frisk og frejdi.
Men sikke dog en klump gammel æggemasse hun var fyldt med. Det fyldte hele den nederste del af hendes krop  <R

Set i bakspejlet burde jeg ha´anet uråd når jeg ofte havde set hun gik fra en tom rede.

Jeg har nu en gammel høne der ingen æg lægger... men hun går heller ikke på rede. Så håber hun har det godt og ikke har læggenød ?

Med venlig hilsen Søs