Jeg ved ikke så meget, for det er første gang jeg udstiller i år, og jeg har både lært meget, og har stadig utrolig meget at lære.
Men dyrene behøver ikke at være fra samme år, jeg har lige skimmet kataloget, og kunne kun se 09-dyr.
Vi gjorde vel næsten alting "forkert" med vores dyr: de er først klækket d. 25. maj, altså ret sent, og de er også delvist skrukudrugede, i hvert fald dem, der gik hos mig. Vi har heller ikke holdt hanerne adskilt fra hønerne op til udstillingen, for at hønerne ikke skulle miste nakkefjer eller på anden måde komme til at se slidte ud (selvom det kom fra naturlig adfærd). Vi havde slet ikke 50 kyllinger, hvor vi valgte de bedste. Så vi er rigtig godt tilfredse med som det gik.

Jeg kan varmt anbefale at prøve selv, det har været sjovt, og vi har lært meget, det har også været ulideligt spændende flere gange i forløbet, både op til klækningen, og da især de sidste dage op til LU.
vi har mødt ufattelig stor hjælp i vores lokale fjerkræklub, et af medlemmerne fra bestyrelsen har været hjemme hos både Linda og mig, for at hjælpe med at soignere og klargøre op til LU.
I det hele taget er vi blevet godt modtaget i en verden, som var helt aldeles ny for os (vi skulle jo bare lige have nogle få hygge-havehøns, ikk', har I hørt den før?).
Selvfølgelig skal I da også prøve næste år, det er sjovt at være med, det er sjovt at mødes med de andre både undervejs og til LU.
GO FOR IT