Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Syg Hane  (Læst 13292 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kokki

• Passiv bruger
  • Rebecca Kok
Sv: Syg Hane
« Svar #15 Dato: 22 December , 2009, 11:55 »
Prøv at vende bunden i vejret og kig inde i mellem dunene. Prøv også at tjekke under vingerne. Giv dem alle et pift under vingerne med staldchok, det tar det værste utøj. Hvis det er det, der er tilfældet.
Med venlig hilsen Rebecca
 Lykkelige ejer af:
0,1 wyandotteblanding
1,5 Jersey kæmpe blå
0,4 Jersey kæmpe sort

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 22 December , 2009, 11:59 »
Helt ærligt, så virker det for mig som om at dine høns har fået en rigtig dårlig vane. Det lader jo til at når den ene syndebuk er væk, så finder de blot en ny. Det lader jo til at du har styr på alt det sundhedmæssige.

Jeg ville nok overveje om ikke der skulle koges en masse dejlig suppe i julen og så starte op med en hel frisk besætning til foråret. Høns er altså svære at opdrage, og når først de har fået smag for en uvane, så er det nærmest umuligt at rette op på igen.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Dorthef

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 22 December , 2009, 12:07 »
Åh, det er jo også det jeg frygter, for synes de er noget onde ved hinanden og det skifter meget hvordan de ser ud. En der tidligere har været meget afpillet står mega flot lige nu, men nu er det en anden der er kedelig at se på og de er noget efter hinanden, æv altså.

Er der slet ikke noget der kan få dem til at holde op med at være efter hinanden??

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 22 December , 2009, 12:15 »
Kan det være, det bare er fældning, der får dem til at se kedelige ud?.. Hvor meget plads har de?
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #19 Dato: 22 December , 2009, 13:57 »
Det er heller ikke sikker at det er dem alle, som piller fjerene af hinanden, har du prøvet at se om der er en eller to, som er stride? Evt. sæt en strips eller elastik om foden på den som er strid, og så tjek næste gang, om det er den samme?

Offline Dorthef

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 04 Januar , 2010, 14:19 »
JUBIIIII, vores hane er begyndt at gale igen og han er helt frisk igen, det er bare dejligt. Jeg håber han så kan sætte lidt skik på de høns der er lidt stride ved de andre.
Har lagt mærke til, at det specielt er den ene der er efter flere af dem og hun har selv på et tidpunkt set herrens ud, men står bare så flot nu.

Men skønt hanen er blevet frisk igen  :D