Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forskel på dværg og stor silker  (Læst 2513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

• Passiv bruger
Forskel på dværg og stor silker
« Dato: 05 December , 2009, 19:01 »
Hej, er der nogle af jer der kan fortælle mig hvor stor forskel der er på dværg og store silker? Er forskellen stor?

Jeg synes nemlig at mine "store" silker er ret små faktisk. Hønerne er ikke ret store.Ville der være stor forskel hvis man lod store og dværg gå sammen? eller ville det være synd for dværgene og ville de blive "trynet"?

Vigge

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Forskel på dværg og stor silker
« Svar #1 Dato: 05 December , 2009, 20:01 »
Prøv at trykke på silkehøns, så kommer der en beskrivelse af hvad den vægtmæssige forskel er :)

Jeg har store silker gående sammen med dværgsilker, og det går fint :) Min lille hane holder sig ikke tilbage med at træde de store silker :D Men SÅ store er de "store" jo heller ikke! ;D

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 05 December , 2009, 20:10 »
Jeg havde nogle store silker gående sammen med mine dværge for noget tid siden. og jeg syntes der var stor forskel.. men nu er mine dværge også meget små.. og de store, ja de var meget store.. de kunne dog sagtens sammen, syntes bare det er synd at sætte en store hane med en lille høne, når han var 3 gange så stor!

sussie

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06 December , 2009, 00:10 »
Jeg har 2 par gående sammen, et stort og et dværg par, men jeg bliver nød til at skille dem ad. For den lille hysteriske dværg kok hakker toppen af den store kok.
Den lille dværg har ellers ret godt styr på haremmet 3 sussex hønniker og så den stor og dværg hønen. De tre sussex aner ikke de ikke er silker.( det er ham påprofilbilledet med sine damer )

Jeg havde en hybri/sussex kok fra sommeren der begyndte at træde den lille dværg og så måtte han i gryden. Forestil jer en lille sort klat på 10 cm under fødderne på den store dreng......men han smagte nu godt.