Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål omkring Silkier  (Læst 9404 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Spørgsmål omkring Silkier
« Svar #15 Dato: 30 November , 2009, 17:59 »
Tja, du kan jo også få rugeæg af større høns, som silkerne så kan ruge ud og passe.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

sussie

• Gæst
« Svar #16 Dato: 06 December , 2009, 00:29 »
Hjælp til slagte silke problemmet...Send en ordentlig bunke til slagteren, jeg bliver selv træt af at se på hvor lidt jeg for ud af al det arbejde... :-\

Kog dem med 1 kilo fugl
                   1 kop kinesisk soya
                   1/2 kop eddike
                   2 kopper vand
                   2 -4 fed hvidløg
                   lidt revet ingefær
                   1 laurbærblad
                   1 spk brun farin
                   evt 3 kryderi

lad det hele simre til det er mørt og kog væden ind til halvdelen server med ris.

Det hele bliver aligevel mørkt af soya så man kan ikke se det er silke ...... /o

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #17 Dato: 06 December , 2009, 08:16 »
Jeg vil nødig ødelægge en hyggelig tråd, men jeg synes 1,5 høns i så lille et hus dur ikke, og så slet ikke have kyllinger der ville være synd, for kyllingerne vokser også, størrelsen på dit hønsehus ville være fin som skrukhus, så du må igang med at bygge nyt  ;) og vil sige silkehøns har en stor underholdnings værdi, jeg taler af egen erfaring  /o
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline KEW

• Bruger
« Svar #18 Dato: 06 December , 2009, 12:16 »
ved ikke hvor de 1,5 høns kommer fra men det er 1,4 og det ser ud til når de går til ro så er der masser af plads da den yngste hopper på pind og de andre putter i den ene ende eller et hjørne så det er ca 1/4 del af huset der er i brug om natten.
nu da de alligevel er ligeglade med pind så kunne jeg jo lave en penthouse lejlighed i toppen, så der jo dobbelt plads
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

sussie

• Gæst
« Svar #19 Dato: 06 December , 2009, 18:17 »
KEW... Penthouse/ rækkehus ideen har jeg brugt på mit nye silkebo. Jeg har taget halvdelen af første sal og lavet bur til en enkelt hane i stor el. to dværg el lidt kyllinger el. en skruk høne, udenfor har jeg lavet en lille terrasse på en kvm2. Jeg har lavet dette for at jeg i perioder kan holde hanen væk fra hønen, men alle de andre muligheder er jo bare skønt.
Det er meningen at der skal være net på 1 salen og stueetagen får en løbegård.
Der er flere billeder i mit galleri.
« Senest Redigeret: 06 December , 2009, 18:25 Fra sussie »

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 06 December , 2009, 18:37 »
Sussie@ Hold fast det bliver godt. Det kunne godt være jeg blev nødt til at efterligne dig engang! :D
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

sussie

• Gæst
« Svar #21 Dato: 06 December , 2009, 19:49 »
andreas@ Tak det gør du bare..Jeg og min kæreste har netop sat 22 stolper til de tilhørende ude areal,3 meter langt  og så en meter under tag ud og ca 1,2 index 1,2 i bredde pr hus og der er 10 huse ialt.
Jeg var bare så træt af altid at mangle plads. jeg skal også sætte et brugt legehus istand til de store dyr Sussex evt. Bhrame, med tilhørende gård og så må det også være nok i denne omgang ::)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #22 Dato: 06 December , 2009, 21:57 »
@Sussie: Gir' du undervisning?! ;D Kunne SÅ godt tænke mig at kunne lave sådan noget selv, så jeg ikke skulle vente på at min søde svoger eller søde mand, havde tid og overskud :)

sussie

• Gæst
« Svar #23 Dato: 07 December , 2009, 18:02 »
@Sussie: Gir' du undervisning?! ;D Kunne SÅ godt tænke mig at kunne lave sådan noget selv, så jeg ikke skulle vente på at min søde svoger eller søde mand, havde tid og overskud :)
*g tror ikke min forsikring dækker ...LOL jeg startede også fordi min tålmodighed med at vente på daværende kæreste var opbrugt. Jeg er ikke død af at prøve mig frem, men har da skudt mig selv i fingeren med sømpistol og haft blå fingre af at lære at bruge den alm hammer, så helt ufarligt er det ikke. Jeg står også tit og er ved at rive håret af mig selv (jeg er igang med mit eget hus, hønsehus) når der er noget jeg ikke har fået til at fungere optimalt og må lave det om.  ???

Men når resultatet er der er jeg lidt stolt, så jeg kan kun opfordre alle til selv at prøve.. :D

Offline KEW

• Bruger
« Svar #24 Dato: 07 December , 2009, 19:41 »
@christina
du kunne jo starte med en rå skitse, derefter finde div. mål så som højde, brede,længde.
udfra det kan du lave en målfast tegning som du så kan gå ud fra.
så der så også dem der kører det hele på lutterkig og får et godt resultat også. ;D
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #25 Dato: 07 December , 2009, 21:04 »
@Sussie: Så tør jeg godt at prøve selv! :D

@Kew: Ej, når du skriver det sådan, lyder det jo egentlig som en god idé!  /o Det må jeg da prøve! :)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #26 Dato: 07 December , 2009, 22:41 »
Det er faktisk utroligt hvad man kan finde ud af at lave selv, hvis bare man tør forsøge.
Indrømmet, mange ting tager væsentligt længere tid at lave end man havde regnet med.
Og klart længere tid end det ville have taget en prof.
Til gengæld har jeg så også tit oplevet at resultatet bliver derfter, i positiv forstand.
Ikke et ondt ord om håndværkere, meen det går somme tider lidt vel hurtigt. Men de skal jo heller ikke se på resultatet hver dag fremover  :D
Mvh
Erik Andersen