Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den skubber til min mand!  (Læst 2286 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

• Passiv bruger
Den skubber til min mand!
« Dato: 22 November , 2009, 20:13 »
Min silkehane skubber til min mand  *f

Normalt er det ham som lukker banden ud om morgenen - men det er hønse mutti her som sørger for alt andet der har med høns at gøre  /o

Jeg går hjemme og er ret ofte ude hos dem, og silkerne kommer når jeg kalder og kan lide at gå rundt efter mig. Der har aldrig været noget.

Hmm så i forgårs kom min mand så og sagde at hanen løb hen til ham efter at han var blevet lukket ud i haven, og skubbede til min mand - sådan lidt ala "her bestemmer jeg"  <H og så ikke andet..

Han kom så ind og fortalte mig det, og det havde jeg aldrig selv oplevet, så jeg svarede ham, at det er nok fordi han ser en konkurrent i dig  *g en stor smækker lækker hane i hønsegården  *g

Hvorfor gør den det lige ved min mand?? Mine silker er fritgående i haven, og hanen har aldrig nærmet sig mig eller børnene på denne måde. Ej, kan han virkelig være SÅ klog?   *f

Vigge  <O

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Den skubber til min mand!
« Svar #1 Dato: 22 November , 2009, 20:33 »
Vores maranhane gør det samme med både min mand og jeg og forleden hakkede han mig i benet.
Jeg har en ide om, at det er fordi han er så "lystig" om morgenen og tager fejl af os og hønsene et kort øjeblik (det øjeblik det tager før min fod er plantet i bagdelen på ham  :P) ;D

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 November , 2009, 20:35 »
Hihi i dette tilfælde havde han lige lukket silkerne ud og gik så over til kyllinge huset og ville have "de små" ud.. og så gik han bare hen til min mand og skubbede til ham - ikke noget med næb... Måske den havde morgen kuller  ;D  *f

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #3 Dato: 22 November , 2009, 20:51 »
Det har tidligere i forskellie andre tråde herinde været nævnt - det der med at hanen liiige vil hævde sig overfor sine mennesker.

Jeg tror bare din mand skal give lidt igen hvis det bliver værre - á la hakken. Altså hvis hanen hakker - jeg mener ikke at din mand skal til at hakke. ::) Han kan skubbe igen. ;)

Det er jo heller ikke sikkert det bliver værre. Det kan som tidliere nævnt være "vellyst" efter damerne og glæde over det gode efterårsvejr. :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)