Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lad jer ikke friste af denne annonce...  (Læst 6614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Lad jer ikke friste af denne annonce...
« Dato: 15 November , 2009, 10:44 »
Jeg er lige blevet ringet op omkring en annonce på Gul og Gratis.

Vedkommende sælger iflg. samtalen syge dyr, og bruger iøvrigt billeder som vedkommende har stjålet andetsteds, det ene billede med 3 hvide silker er mit billede...

Link til annoncen: Silker på Gul og Gratis
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Vigge

• Passiv bruger
Sv: Lad jer ikke friste af denne annonce...
« Svar #1 Dato: 15 November , 2009, 10:52 »
Ja det er frækt..tak for indlægget  /o

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 15 November , 2009, 11:58 »

Det var godt, at du opdagede det Børge.. :(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #3 Dato: 15 November , 2009, 13:06 »
I går gjorde jeg pænt opmærksom på, at man skal have tilladelse til at bruge andres billeder(hvilket man kan læse under annoncen).
Jeg fik det svar at: hun havde sit på det tørre. - Det svar er nu fjernet, sammen med billederne.
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 November , 2009, 19:59 »
Det er desværre noget der sker af og til. Vi er flere herinde der har set vores billeder brugt på andres annoncer.

Så vær opmærksom hver gang du kigger på dyr!
Hilsen Susanne

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 15 November , 2009, 20:21 »
Ja så ser vi det desværre igen. En 'avler' der producerer for pengenes skyld og øjensynligt ikke skyr nogen midler for at gøre sine dyr salgbare.

@Børge - Du skriver om at der sælges syge dyr. Dit indlæg var nok for kortfattet til for andre at forstå nøjagtigt hvad du mente. Har du mere information at dele med Forum.

@Susanne - Kan kun være enig. Desuden, lad os hjælpes ad med at forsøge at undgå at Forums medlemmer bliver ofre for disse brådne kars griskhed.

En sort-liste af sådanne avlere ville være at foretrække, men jeg har min tvivl om lovligheden af en sådan liste. Vi kommer desværre nok i konflikt med registerloven, kunne jeg forestille mig. Nogen der kender juraen på det punkt?

Mvh
Erik Andersen

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 November , 2009, 22:21 »
Børge:
Der har faktisk været 2 annoncer med dine (forskellige) billeder inden for de sidste 14 dages tid. Jeg ville egntlig have skrevet til dig men har åbenbart glemt det.
Den anden annonce var med et billede af din skånske blomsterhane. Jeg har lige prøvet at søge efter annoncen men enten er billedet taget af, skiftet ud eller annoncen er slettet.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 15 November , 2009, 22:31 »
Det er jo noget svineri og et bevidst misbrug af mere seriøse menneskers arbejde. Det må kunne stoppes.

Danny, kan du huske om det var den samme 'avler'?

Jeg ved ikke om en anmeldelse kan udløse en bødestraf for vedkommende, men straffes på en eller anden måde burde vedkommende, så det ikke gentages.
Mvh
Erik Andersen

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 November , 2009, 22:40 »
Danny, kan du huske om det var den samme 'avler'?

Jeg ved ikke om en anmeldelse kan udløse en bødestraf for vedkommende, men straffes på en eller anden måde burde vedkommende, så det ikke gentages.

Det var det ikke. Den annonce jeg ikke kan finde mere var fra københavns området.

Jeg er enig i at det er "træls" at folk bruger ens billeder men ligefrem at straffe dem... arhh.
Mange brugere herinde er selv inde på at det (eksempelvis) nærmest er mere ulovligt at slagte fjerkræ, for andre, end at begå vold, indbrud eller lign.
Så hvorfor er det SÅ forbudt at folk bruger billeder de ikke selv har taget?
Min skolelære, fra folkeskolen, sagde altid at vi bare burde være stolte når sådan noget skete, istedetfor at piske en stemning op.
Det er jo ikke ligefrem et firma der tjener millioner på at publicere billedet på verdensplan :)

Danny

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #9 Dato: 15 November , 2009, 22:44 »
Selvfølgelig skal man ikke hidse sig op over småting, men jeg ville sq alligevel blive sur, hvis nogen brugte billeder af mine pæne, sunde og racerene høns til at sælge noget usundt skravl. Det kan man ikke være bekendt over for hverken den der ejer de rigtige høns, eller de kommende købere, der ikke får hvad de forventer.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 15 November , 2009, 22:48 »
Der må jeg nok være lidt uenig med dig Danny. Og det drejer sig ikke så meget om Copyright her.

Hvis 'avlerens' egne dyr evt forældredyr ikke egner sig til at blive vist på et foto ifm en salgsannonce, bryder jeg mig ikke om, at man bruger andres billeder for at forherlige sine egne salgsdyr.

Det var min indgangsvinkel.

Og i mange andre henseender er det strengt forbudt at forherlige salgsbilleder. Billeder skal, og bør, vise den vare der faktisk udbydes til salg.
Mvh
Erik Andersen

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 15 November , 2009, 23:04 »
Igen vil jeg godt gøre opmærksom på at jeg ikke holder med denne sælger. Men må da sige til hans forsvar at der i annoncen er skrevet "model billeder".
Nogen huse, og de fleste nye biler, bliver jo også annonceret med "model" billeder.

Jeg har efterhånden haft kyllinger til salg mange gange men bruger da ofte de samme billeder. Jeg "gider" da ikke at tage nye billeder af de eksakte kyllinger hver gang.
Og kan også derfor til dels følge en sælger i at det er nemt at finde et billede på nettet istedetfor at vente på at det bliver lyst og derefter tage nogen billeder selv. Derfor er det ikke iorden, men nemt.

Igen vil jeg godt præcisere at jeg ikke synes at dette er ok og har iøvrigt aldrig selv brugt andres billeder. Så i bund og grund er vi alligevel enige og jeg stopper her så det ikke bliver til en diskussion som ikke burde være der.

Danny

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 15 November , 2009, 23:24 »
Heller ingen ønsker herfra om at starte en diskussion.

Og synes det er helt i orden du genbruger billeder fra tidligere kyllingekuld. Så længe det er dine egne kyllingekuld.

Når man bruger 'model billeder' af andres høns (huse, biler)  begynder det at blive noget muggent.

Med dagens teknologi indenfor foto skulle det ikke være den store udfordring at tage et ordentligt billede af egne kyllinger indenfor en overskuelig tidshorisont.
Mvh
Erik Andersen

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #13 Dato: 16 November , 2009, 00:44 »
Jeg har ikke yderligere information om syge dyr, det er anden hånds oplysninger, som jeg skrev tidligere, iht. telefonsamtalen, men det er rigtig træls at ens billeder bliver brugt på denne måde.
Jeg har ikke noget imod, at der er nogen der bruger mine billeder, bare det ikke er med kommerciel brug for øje, og det må man jo sige det er, når det er i salgsannonce, og som sådan falsk information.

Jeg prøver ikke at piske en stemning op, og havde som sagt aldrig beklaget mig, hvis der var en der bare brugte mit billede, men på denne måde, det kan jeg ikke acceptere.
Selvfølgelig kan man ikke være over det hele tiden, og det vil jeg heller ikke, men jeg synes alligevel dette var for groft.. /d
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Tina Holmberg

• Bruger
« Svar #14 Dato: 16 November , 2009, 02:41 »
Jeg var altså også blevet muggen, hvis nogen brugte mine billeder til at sælger deres syge høns med.

Børger: Håber du har benyttet dig af den tast, som gul og gratis har, der hedder anmeld bruger. Det havde jeg gjort.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene