Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ikke logik for bur høns  (Læst 1223 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy L Andersen

• Passiv bruger
ikke logik for bur høns
« Dato: 11 November , 2009, 10:06 »
 ved godt at det er en tilfældighed men mærkligt er det. jeg har siden sommeren med længsel ventet på æg .de forkælede damer er blevet passet med tørste omhu og der er monteret lys ved dem men nej ingen æg. så i onssdags gik mit tænd og sluk ur i stykker og da jeg er elektrikker så har jeg ikke lige haft tid (der er langt ud i bilen efter et nyt)  ::) og hvad sker der så fredag 1 æg ,lørdag 2 æg, søndag og mandag 4 æg  :o er de generte og vil kun lægge i mørke ;)
ved ikke rigtigt om jeg tør skifte uret. :D
men det er længe siden jeg har nydt en æggemad så meget  /o
M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: ikke logik for bur høns
« Svar #1 Dato: 11 November , 2009, 10:31 »
Jeg tror på, at de er generte :D
Elsker, det indre billede af rødmende høne, du lige har skabt :D :D

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #2 Dato: 11 November , 2009, 10:38 »
Tillykke med æggene!

Nogle gange tror jeg bare, der skal lidt forandring til for at få hønsene til at ændre adfærd.

Deres naturlige systemer har sikkert fået et kæmpe chok når nu "solen" pludselig forsvandt fra den ene dag til den anden - men når de nu er i gang skal de nok fortsætte når du får skiftet uret.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11 November , 2009, 11:21 »
Blufærdigheds-teorien er da herlig  :D

Men hvis jeg var dig, ville jeg skynde mig at få lyset til at virke igen (spørg evt. en ANDEN håndværker om han har tid - så'n lidt efter normal arbejdstid - til en rimelig betaling  ;D. Vi ved jo godt, at mekanikerens egen bil er den, der sidst blir lavet, pædagogernes børn er dem, der sidst blir opdraget og elektrikerens lys.......hehe! )

hoejberg

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11 November , 2009, 13:30 »
Tillykke med de mange fine ( mørke) æg :D

Offline Tommy L Andersen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 11 November , 2009, 14:29 »
jeg har løst den kæmpe opgave så de har igen lys 6-9 og 16-21  :D
M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 11 November , 2009, 21:30 »
jeg har løst den kæmpe opgave så de har igen lys 6-9 og 16-21  :D

Godt gået  ;D

Blot en lille sidebemærkning. Har noteret i forskellige indlæg at en del af Jer kører med tænd/sluk morgen og aften.
Her i den mørke tid er der dage hvor det aldrig bliver lyst, vi har lige haft et par af disse, og her tror jeg med fordel man kunne have lyset på fra morgen til aften. Kører selv med 7-21 hele den mørke periode. (Siger 'kloge-Åge' der lige i en anden tråd har fortalt at vi over de sidste 4 dage har fået blot ét enkelt æg fra 12-14 høner  ;))
Mvh
Erik Andersen

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 11 November , 2009, 22:27 »
Ja altså jeg fatter heller ikke vores høns - silke sort ligger trofast 5 æg på 7 dage.
Houdini og co. havde jo i fællsesskab lagt et bjerg som mrs black nu skrukker på  :D  Efter hun er blevet redefast , gik de resterende madammer i stå   ???  Men så glemte jeg at lukke dem ud 2 dage i træk , nu får vi 2 eller 3 æg hver dag - selvom de kommer ud !  De er ganske enkelt ikke til at stole på  <J
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?