Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vores første æg!!!  (Læst 2534 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene-P

• Passiv bruger
    • Urbrand
Vores første æg!!!
« Dato: 10 November , 2009, 11:09 »
Stor overraskelse idag dag jeg var ude ved hønsene her i formidag. For første gang var der æg og så 2 stk!!! Kan næsten ikke tro det  :D Pga årstiden og det at vi ikke giver kunstigt lys, så var jeg helt overbevist om der først ville komme æg til foråret, så en rigtig dejlig overraskelse  :D
Nu står de fint i køleskabet og kan næsten ikke vente til de skal spises. Meeeen jeg får nok ikke smagt på lige de 2 her, for børnene er jo klart helt vilde så de får fornøjelsen af de første 2...og sikke et held der var 2 og ikke 1, for sikke en ballade dét kunne have givet ha ha
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Vores første æg!!!
« Svar #1 Dato: 10 November , 2009, 11:19 »
Tillykke. Jeg har også fået mine første barnevelderæg her de sidste par dage, og det er bare så fedt. Mine er fra 10. maj, så jeg regnede egentligt også først med at få æg til foråret. Sååå dejlig fornemmelse at stå med de fine brune æg. Vi må ud og give dem en ekstra godbid. Håber du også får smagt på et af dine æg. Det kan jo være der kommer et nyt i morgen. ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline gitteholk

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 November , 2009, 11:39 »
Tillykke  ;D

Ja det er skønt med "De første æg"...
For 2 uger siden fik vi også de første æg fra vores hvide dværg silkehøns. Det er nogle små nuttede æg som godt kan klares i en´ mundfuld.

Jeg har også til min store overraskelse fået dine første gåseæg, fra min nyindkøbte avlsgæs. Der er vist gået lidt kuk i deres biologiske ur  ;)

Tillykke og go´appetit til dine børn og forhåbentlig snart også dig.
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #3 Dato: 10 November , 2009, 12:37 »
Tillykke med æggene, det var også en stor dag for os, da vi fik vores første æg nogensinde! :)
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 10 November , 2009, 22:12 »
For 2 uger siden fik vi også de første æg fra vores hvide dværg silkehøns. Det er nogle små nuttede æg som godt kan klares i en´ mundfuld.

Jeg har også til min store overraskelse fået dine første gåseæg, fra min nyindkøbte avlsgæs. Der er vist gået lidt kuk i deres biologiske ur  ;)

Har du overvejet evt at bruge gåseæggene som pålæg? Der kunne blive en del æggemadder ud af et enkelt æg. :D
Mvh
Erik Andersen