Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: AFBLÆST Mistanke om fugleinfluenza i Tyskland, 30.000 kalkuner aflivet  (Læst 1732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Senest Redigeret: 06 November , 2009, 15:30 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Heldigvis var det falsk alarm.

http://www.diepholz.de/internet/page.php?site=14&id=1011601&rubrik=1000017

Der blev hverken fundet H5, H7 eller H1 i kalkunerne. Mistanken opstod fordi 2000 kalkuner pludselig døde og sygdomsbilledet lignede fugleinfluenza. Derfor blev de resterende 30000 kalkuner i besætningen aflivet. Det er ikke klart hvad kalkunerne døde af og det undersøges fortsat, men en anmeldepligtig sygdom er det ikke.

puha, der var tale om at aflyse udstillinger i Niedersachsen, men heldigvis var det ikke fugleinfluenza.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Hvilket spild... 30.000 kalkuner...
Men det var da godt at der ikke kom "mere brænde på fugleinfluenza-hysteri-bålet"  ::)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Filme godt vi spiser and jule aften :) Noget kunne da tyde på at det bliver pænt dyrt at købe kalkuner i år. Hvilken skam.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Det er ikke klart hvad kalkunerne døde af og det undersøges fortsat, men en anmeldepligtig sygdom er det ikke.

heldigvis var det ikke fugleinfluenza.

Lad os  *k for at de nu ikke kommer op med et nyt vira, som vi aldrig har hørt om før. Et muteret H5N1.
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Lad os  *k for at de nu ikke kommer op med et nyt vira, som vi aldrig har hørt om før. Et muteret H5N1.

<W skulle fanme ikke undre nogen.....
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Gudskelov.

Kan sagtens stadig huske 2005 og 2006 hysteriet, hvor der blevet slagtet mange dyr i bar panik og i mangel på plads, fordi de skulle være under fast tag.

Der forsvandt mange racer, især store høns, ænder og gæs. Pga af pressens overdrevne dækning.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Apropos.

Vi har nok ikke set det sidste endnu.

Fjerner lige linket. Et eller andet gik helt galt på min PC da jeg forsøgte at åbne linket fra mit indlæg her. Måske en ny virus. haha.

Men det var på Ekstra Bladet hvor de skrev om at man i USA nu så tilfælde af smitte fra mennesker til deres kæledyr med H1N1. Katte og ildere var blevet smittet.

I kan prøve selv at søge på EB. Der var ingen IT-problemer da jeg gik ind på indlægget fra EB's hjemmeside. Kun da jeg prøvede at åbne det link jeg havde lagt ind her.
« Senest Redigeret: 07 November , 2009, 00:13 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
lad os lige vente en måned med flere indlæg om fugle inf. gider ikke ´have aflyst udstillinger igen ;)