Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Julegaveideer  (Læst 5836 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Julegaveideer
« Svar #45 Dato: 06 November , 2009, 09:48 »
Jeg ved hvad jeg ønsker mig. Får det sikkert ikke, men det komme alligevel på listen. Jeg ønsker mig en vejrhane til hønsehuset. Gerne efter silkehøneskabelon, som jeg har hørt rygter om at Tommy har  ;).  Maiken har også en flot vejrhane på hendes hønsehus. Ellers må jeg finde en på nettet og ønske mig. Det andet kræver både detektivarbejde og håndværksmæssig kunden, - for den skal selvfølgelig helst være i kobber ;D. Det har fjer på, men meget nemmere at pakke ind.....
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 06 November , 2009, 11:38 »
Jeg tror jeg har opbrugt min Julegave kvote i år  ;D De nye forstærkninger er på plads til Brahma avlen næste år,og mangler kun en en reserve hane i en af mine farver.Ud over det ønsker jeg at komme hurtigt igang med næste års avl.Mine høns får travlt i år  ;)

Min kone ønsker sig 3-4 sorte Brahma høns.Hun har 2 dejlige haner,men gode høns i denne farve er svære at finde her hjemme.Men mon ikke jeg har fundet nogle til jul  :)

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #47 Dato: 06 November , 2009, 12:02 »
Jeg ved hvad jeg ønsker mig. Får det sikkert ikke, men det komme alligevel på listen. Jeg ønsker mig en vejrhane til hønsehuset. Gerne efter silkehøneskabelon, som jeg har hørt rygter om at Tommy har  ;).  Maiken har også en flot vejrhane på hendes hønsehus. Ellers må jeg finde en på nettet og ønske mig. Det andet kræver både detektivarbejde og håndværksmæssig kunden, - for den skal selvfølgelig helst være i kobber ;D. Det har fjer på, men meget nemmere at pakke ind.....

Hvis du finder en god skabelon af en stritter, så er jeg sikker på at din lokale smed gerne vil skære en ud for dig :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Susanne

• Gæst
« Svar #48 Dato: 06 November , 2009, 12:21 »
@Helle:

Hvis du finder sådan en silke-vejrhane på nettet, vil du så ikke gi' et praj! For sådan en vil jeg altså osse ha' på min ønskeseddel!

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #49 Dato: 06 November , 2009, 13:57 »
@Tommy. Har jeg ikke ret i at du fortalte om din egen superflotte vejrhane til silkehønsedagen ved Maiken? Har du en skabelon???? Så, må jeg sende linket med denne tråd til min mand, og håbe han forstår hentydningen ;D
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #50 Dato: 06 November , 2009, 15:01 »
Hej

Det er rigtig at man kan bestille en vejrhane over nettet, jeg har desværre ikek kunne finde linket til værkstedet hvor de kunne købes.

Jeg har selv fået lavet en vejrsilkehøns hos min fader, men den blev ikke så god at jeg vil vise den frem, men det er bare et standart billeder af en silkehøns som der er skåret ud i en tynd metal plade og så sat på en nag fra et cykelhjul.

Tommy 

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 06 November , 2009, 15:24 »
Altså, - en vejrhane er en man giver naboen i en given anledning. Så skal man jo ikke selv ud af døren for at se hvad vej vinden blæser.
Hilsen
Peter

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #52 Dato: 06 November , 2009, 15:57 »
 /o Peter Agger
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #53 Dato: 07 November , 2009, 06:20 »
Mit aller-aller-allerstørste ønske (og fødselsdagsgave og julegave må gerne slås sammen) er et større hønsehus med mulighed for flere afdelinger og med flere gårde ....... Søren er ikke enig  <W
Men jeg har vel lov til at *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk