Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: sushi-høns  (Læst 2946 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
sushi-høns
« Dato: 24 Oktober , 2009, 13:54 »
Fruen havde været i den fine stad og fået bobbet håret... uha(!) hun så fiks ud... nu skulle manden jo også have lidt ud af turen - idet  han nok ville betvivle at resultatet stod mål med tid, penge og den lange køretur!! ...
Opfyldt af storbyens puls og tidens trend, købte konen ind... fint skulle det være ... eksotisk ligeså...så hun købte sushi.... så hun og manden rigtig kunne være finkulturelle foran tv-et når hun nu kom hjem!

det var mørkt da hun kom hjem... meget ulig den glitrende stad hun havde forladt tidligere på eftermiddagen... manden var færdig i stalden... og de kunne gå til bords med det samme, sushi skal jo spises rå .... hun dækkede op ... med servietter... pinde og ... en øl.... manden kom og kiggede på tallerkenen.... "æææhhh hvad er det?" "sushi!" svarede hun spændt og lidt stolt af at hun rigtig var kommet med på noderne.... "er det ikke rå fisk?!" "joeee! det er det da... med ris!" Manden smagte på varerne... en af dem UDEN fisk men med grøntsager i... "HMMMMMMMMMMMM.. tror jeg kører over efter en pizza.... det ved man ligesom hvad er!" også daffede han ud i bilen og afsted for at købe en pizza... som han så sad og spiste mens konen forsøgte at tvinge lidt ekstra sushi ned.... men der var stadig mange tilovers og da var det at hun kom til at tænke på sine elskede høns!! DE var jo altædende... så næste morgen fik de sushi... og det gled fint ned... faktisk var de helt vilde med det - nogle vældig finkulturelle høns, blev hun enig med sig selv om...  ::)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: sushi-høns
« Svar #1 Dato: 24 Oktober , 2009, 14:13 »
Mænd, altså  ::)  og høns  :D

Sjov historie godt fortalt.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

hoejberg

• Gæst
« Svar #2 Dato: 24 Oktober , 2009, 14:13 »
Måske der er mere end en primadonna høne ;D

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 24 Oktober , 2009, 14:19 »

Ha, ha...dejlig fortælling.

Nu ved du, hvad du skal servere, når fjervennerne rigtig skal forkæles. To nigiri, èn maki og godt med syltet ingefær og wasabi  /o

Det kan blive en bekostelig affære i længden

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline thor-kongstad-madsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 Oktober , 2009, 15:12 »
pludselig ville jeg ønske jeg var en høne i din gård
ejer af:
1,1 seramar

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Oktober , 2009, 17:08 »
stakkels uskyldige høns...
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 Oktober , 2009, 17:38 »
Ok ..savner altså lige at smutte ned til den lokale asiat og få en formidabel frisk bakke sushi med hjem ...muuuums
Må jo se at få lært at lave det selv..det sku´være så nemt.

PS ..kyllingesushi skal man holde sig fra  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline Tommy L Andersen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 24 Oktober , 2009, 18:45 »
hørt viktor  :P rå fisk er for måger  :D
M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 Oktober , 2009, 20:24 »
Det er rart at høre, at der er nogen, der gør noget for at højne hønsenes kulturelle stade :D

Hvad sagde han så til håret?
Sidst jeg fik nyt, lød det fra den lokale sushi-ignorant: Hvae, hvorfor er du blevet klippet, så det ligner, du har en champignon på hovedet??
(Nej, han fik ikke serveret kold øl den dag)

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #9 Dato: 24 Oktober , 2009, 20:32 »
Ha! Sidst jeg blev spurgt til min frisure, var sidste weekend, hvor fruens 14-årige kusine i ramme alvor spurgte: "Er det fordi du synes det er pænt, at du barberer håret af sådan på begge sider af panden og op over hovedet?" - og så kunne jeg sidde lidt og tænke over mine høje tindinger og på at min hårgrænse snart flytter sig lige så hurtigt som Polen oplevede det med deres landegrænser midt i forrige århundrede!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 24 Oktober , 2009, 21:00 »
Det er jo det, der sker for mænd. Jeres hår vandrer fra hovedet og ned i ørerne og næsen :D
Trøst dig med, at det er tegn på erfaring - og erfaring er sexet :D

Teenagere! De kan altså noget med at få en til at føle sig gammel og rynket længe før tid!
Jeg er personligt netop sprunget ud som grånette efter i mange år at have opretholdt brunetten med lutter falske midler. Uh, det er svært at se på, og ungerne forsømmer ingen lejliged til at kommentere mine lyse striber!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 24 Oktober , 2009, 21:36 »
Typisk.
Ikke et ord om den stakkels mand.
Jeg kender ham selvfølgelig ikke, men umiddelbart lyder det som om sushi var lidt grænseoverskridende for ham.
Måske skulle han have været spurgt forud om han havde lyst til at prøve en gang sushi. Der er ganske mange der ikke bryder sig om tanken om at sætte tænderne i en rå fisk.
Er selv stor ynder af både sushi og sashimi, men det kan vel ikke være anderledes efter 3 års ophold i Tokyo.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 25 Oktober , 2009, 10:05 »
Jeg elsker ogsaa sushi,  /o men dem man kan koebe faerdigpakkede i supermarkeder, er ikke altid vaerd at spise.
Sikkert rigtig sundt ogsaa for hoens.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 25 Oktober , 2009, 17:58 »
Har smagt supermarkedssushi een gang ....det var som at gumle i en sur gammel havnekaj ... <R

ALDRIG ALDRIG ALDRIG MER !!!!

Spiser det kun frisklavet...men SÅ det ozz goé sager !
Med venlig hilsen Søs

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
« Svar #14 Dato: 25 Oktober , 2009, 20:26 »
ja det skal være helt frisk, så er det også godt, bare man holder det washabi (humm hvordan man nu staver det) laaangt væk det er forfærdentligt, og ødelægger alt, humm er ikke til stærk mad i det hele taget.
heldige høns

go historie, og godt at prøve noget nyt en gang imellem.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn