Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kan haner være racister???  (Læst 3089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
kan haner være racister???
« Dato: 18 Oktober , 2009, 19:23 »
jeg er bange for at min hvide silkehane, ikke kan lide mine sorte høns... han undviger ihvertfald godt og grundigt.. selv når min flotte fluffy bunny, rigtig byder sig til. fluffy bunny er altså en høne.. sådan vildtfarvetkoks-agtig.. og hun vil så gerne have herrebesøg.. men nej.. han vil ikke... skal jeg virkelig på jagt efter en mørk hane?? så mine mørke høns også kan få et lille put i ny og næ?? og ville det fungere med den anden hvide hane?? og må man sige racist mere?? eller er det politisk ukorrekt??

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
Sv: kan haner være racister???
« Svar #1 Dato: 18 Oktober , 2009, 20:02 »
Det kan de i allerhøjeste grad være! Og hønerne kan have samme tendens; begge dele har vi oplevet af flere omgange med forskellige dyr, når vi har haft sammensatte flokke gående.
Med sommerlige hilsner, Christian

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 18 Oktober , 2009, 20:56 »
øv, altså!!!!! så skal jeg altså have 2 haner?? eller kan man være heldig at finde haner, som også er til mørke skønheder??

sussie

• Gæst
« Svar #3 Dato: 18 Oktober , 2009, 21:21 »
Min hvide Sussex ville ikke træde mine hybrider i starten, men nu har han vænnet sig til dem og al rasisme der er forsvundet. Men de skal stadig spise sidst, når der kommer godbider...

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 18 Oktober , 2009, 21:42 »
Ja det oplever jeg også.... Ikke så meget med min hane... jo Leo (stritteren) har ikke betrådt den eneste villige høne han har endnu... (som ikke er en stritter)
Min maranhane hopper på hvad sm helst (men han er jo også fransk)
Mine madamer derimod.... jeg har en eneste helt hvid høne og trods det at hun er den eneste der pt lægger æg, og den 3. ældste ud af 9 så skal hun bare trynes af de andre sorte sat...maraner ....
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #5 Dato: 19 Oktober , 2009, 08:27 »
Min maranhane hopper på hvad sm helst (men han er jo også fransk)

LOL!
Med sommerlige hilsner, Christian

pylle pylle

• Gæst
« Svar #6 Dato: 19 Oktober , 2009, 16:00 »
hm.. hvis der sidder nogen derude, med en dværgsilkehane, som IKKE er kræsen.. så giv besked.. måske jeg ville være interesseret.. farven betyder ikke umiddelbart så meget..