Hej hønsevenner

Jeg har tidligere skrevet om vores store Wyandotter som ikke lægger æg (indlæg: ingen æg). Jeg håber at der er nogen som kan komme med nogle gode råd, da man som nybegynder er lidt på herrens mark og det var jo ikke lige den slags problemer man regnede med at få, da man valgte at få høns.Vi købte vores 5 høns og 1 hane den 16. august og har stadig ikke her 2 mdr. efter set skyggen af æg

. De skulle efter sælgers udsagn være fra 2008 og den ene høne var skruk da vi hentede dem. Vi glædede os meget til at få dem hjem og ikke mindst til at få nogle frisklagte æg. Vi vidste godt at vi måske ikke kunne forvente æg lige med det samme oven på en flytning og da hønsene fællede også men vi havde måske nok forventede at noget ville begynde at ske ikke mindst nu. De er vældig smukke i fjerdragten nu og ser også ud til at trives dog har 2 stk. dårlig mave. Det har dog hjulpet før at servere noget hønseguf for dem. Nå men nu har vi mistede tålmodigheden og investeret i 4 æglægningsmaskiner

ala rød amerikaner, så nu skulle vi gerne få nogle æg, men stadig have vores smukke Wyandotter at se på. Men men men dette kan jo ikke blive ved med at gå, for målet er jo at have nogle racehøns, som er smukke at se på og som samtidig give nogle æg og noget kød ( tvivler på at der meget kød på en æglægningsmaskine

). Vi er blevet tilbudt at vi kan bytte vores Wyandotter til nogle Sussex, som jo også skulle være nogle gode og rare høns. Men jeg vil gerne give vores Wyandotter en chance mere, da jeg synes de er smukke og er blevet mere og mere tamme i den tid vi har haft dem, men kan det betale sig og vil de nogensinde begynde at lægge æg? Har vi nogen mulighed for at alders bestemme hønsene og hanen når de ikke har ring? Er blevet fortalt at man kan se en hanes alder på størrelsen af dens spore, er det rigtig?. Håber nogen har nogle råd og takker for de tidligere svar om samme problem.