Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønseklap? er det nødvendigt?  (Læst 2647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Hønseklap? er det nødvendigt?
« Dato: 15 Oktober , 2009, 10:58 »
Hej, begge mine hønsegårde er "rævesikret" - der er fliser overalt.. er det så nødvendigt med en hønseklap?

Lige nu går jeg og lukker hønsene ud (da de alle stadig er kyllinger), og jeg skal have lavet sådan et hul ud i hønsegården, skal jeg så købe sådan en klap? Måske for at undgå træk?

Så kunne jeg jo ønskje mig sådan en i fødselsdagsgave  <H

Det skal lige tilføjes at vi ingen naboer har som de kan genere.. vi bor ude i markerne, men vi har en stor ræv herude. Jeg fik at vide igår at den er MEGET stor  :-\

Vigge


Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Hønseklap? er det nødvendigt?
« Svar #1 Dato: 15 Oktober , 2009, 11:05 »
Min hønsegård er også total rævesikret i alle ender, men jeg bruger hønselem til huset alligevel. Når det stormer, sikrer den at hønsene ikke får træk.
Jeg har dog ikke investeret i en dyr model, men skåret en plade, lidt større en hullet. Pladen bliver holdt på plads, af et par lægter udvendigt på huset.
For at slippe for at skulle helt ind i hønsegården hver gang, har jeg boret et hul i bladen, sat et stykke tov i, så lemmen kan hejses og sænkes fra ydersiden af hønsegården. Har slået et par søm i en lægte til at holde tovet.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønseklap? er det nødvendigt?
« Svar #2 Dato: 15 Oktober , 2009, 11:12 »
For mig er det en del af hyggen og omsorgen, at jeg lukker mine høns ud om morgenen og tjekker, at de har det godt, ligesom det er om aftenen, hvor jeg også tjekker at de har det godt, og at alle er kommet ind. *p Det er kun, hvis vi en gang i mellem kommer lidt sent hjem, jeg gerne ville have en smart anordning, der lukkede, men her har vi heldigvis gode naboer.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Hønseklap? er det nødvendigt?
« Svar #3 Dato: 15 Oktober , 2009, 11:15 »
Netop mht træk, snedriver osv er det næsten et must at ha en lem på, i al fald i vinterhalvåret. Høns kan IKKE tåle træk.
Det kan jo gøres på mange måder, lige fra en tilfældig plade du selv sætter for/tar a, og til luxus modellen fra America hvor du køber klap og automatisk åbne/lukke for 16-1700 kr.
 
Mvh   Jørgen

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Hønseklap? er det nødvendigt?
« Svar #4 Dato: 15 Oktober , 2009, 11:45 »
Hønseklap eller ej - selvfølgelig skal man da klappe sine høns!  ;D  (Undskyld, det måtte ud!)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Hønseklap? er det nødvendigt?
« Svar #5 Dato: 15 Oktober , 2009, 12:19 »
super tak for svar  ;D ind til videre fortsætter jeg sådan her mens de er kyllinger, og så kommer der hul og klap.. mange tak for svar

Ihh lige nu går de frit rundt i haven og jeg kan så og se dem fra køkkenvinduet  <P