Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til høns  (Læst 2709 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hyggehønen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Foder til høns
« Dato: 13 Oktober , 2009, 20:35 »
Hej!

Jeg har høns i forskellige aldre og racer. Min store frustration er, at ingen af dem har lagt et æg siden juli.

De to "gamle" har begge kyllinger. De ældste er fra 1. juli. Hvornår begynder de at lægge æg igen?

De næstældste jeg har er fra april i år. Skulle de ikke også til at lægge æg?

Jeg giver dem alle voksefoder, da jeg som sagt har høns i forskellige aldre, og ikke synes de helt små skal have æglægningsfoder! Er det det, der er problemet? De får også korn, majs, grønt, æbler osv.

Kan nogen hjælpe mig?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Sarah  :-[

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Foder til høns
« Svar #1 Dato: 13 Oktober , 2009, 22:18 »
Velkommen på forum, Sarah  :D
Æg? Måske er dine "gamle" høns gået direkte fra at være skruk til at fælde, og når de fælder får du ingen æg  :(
Dem fra april kunne måske godt begynde at lægge æg nu, men det kommer også noget an på hvilken race de er. Jeg har selv to dværgaraucanahøner fra d. 4. april i år, den ene har lagt æg siden hun var 20 uger, den anden er ikke begyndt endnu.
Det lyder fint med det foder de får, men hvis høns bliver fede holder de også op med at lægge æg, men det tror jeg nu ikke gælder for dine.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hyggehønen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Foder til høns
« Svar #2 Dato: 17 Oktober , 2009, 20:42 »
Tusind tak for dit svar. Jeg bliver bare ved med at vente tålmodigt, så.

Sarah

Offline Brolykke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Sv: Foder til høns
« Svar #3 Dato: 08 November , 2009, 14:59 »
Hønsene har jo lige været i fældning og skal have "pels" på igen. Det bruger de nok en del energi på. Jeg har også høns i forskellige aldre. Giver den tilskudsfoder til høns (ligner voksefoder), hvede, majs og blødfoder m. hvidløg og drysset med solsikkekerner.

Med 12 æglæggende høns, hvoraf de 5 er Isa-høner lægger kun 3 af dem æg pt. så det er altså ikke ualmindeligt at de holder pause. De går ude i haven og finder nedfaldsæbler osv så de mangler ikke noget. Tålmodighed er nok det eneste der hjælper og når bare hønsene har det godt så...........
Mange hilsener Brolykke