Tak for jeres tilkendegivelser alle sammen.
Jeg var skam godt klar over, at jeg er langt ude på overdrevet grænsende til det hovedrystende.
Jeg tror bare, at det er for sent at begynde at "kæmpe" madplan med dem. Jeg har forsøgt i en længere periode at blande hønsefoder med den hjemmelavede, men fuldfoderet ligger ALTID tilbage,.. også når kroerne er tomme og de helt tydeligt er sultne igen. Helt ærligt..så nænner jeg nok ikke at kæmpe med dem.
Ja..ingen tvivl..jeg er rigtig meget glad for mine 5 unge fjerdamer (fra okt. 08). Jeg har gået hjemme hele dette år, og bruger rigtig meget tid på dem..og sammen med dem. Det ved de..og det forventer de. De får lov til mange ting bl. a. kigger de indenfor et par gange om dagen og èn af dem deltager altid aktivt i køkkenet, når jeg vasker op. Så står hun på køkkenbordet (dukker mig lige!!) og snakker løs. Ja..vi snakker om alt i de stunder..lige præcis hvad der den enkelte dag er på dagsordenen ved jeg ikke, det er også ligemeget..men meget hyggeligt og rigtig sjovt, når der er den gode øjenkontakt.
Jeg er overbevist om,at høns ikke er dumme, og de ved alle fem, at tingene og betingelserne ser anderledes ud, når min mand kommer hjem fra arbejde - eller i weekenderne. Nogle gange har han lidt svært ved at tro på de ting jeg fortæller om mine oplevelsr med fjertøserne, fordi de opfører sig anderledes, når han er til stede. Dog er det fast kotyme at èn af dem hver aften kommer ind og siger godnat inden sengetid. Når de andre er gået i huset, kommer hun hen til havedøren og kalder. Så skal hun ind og sidde på skødet og nusses en halv times tid, inden hun bliver båret ud i seng!
.

Jeg kan sagtens se det tåbelige i den måde de bliver behandlet på, men nu er de altså blevet mine kæledækker..o ja..jeg synes sgu det er så synd at tænke på, hvor de fleste af deres "race" befinder sig..ja..det er 5 Isa Brown.
For nu at få jer til helt at opgive mig, bliver jeg nødt til at sige, at jeg lige har anskaffet mig en stor hønsemoder fra America. Min mand har udstyret den med længere ben..og det er så min plan at sætte den i huset om natten..når det bliver rigtig koldt her til vinter..så kan de klumpe sig sammen under den for at holde varmen
Jeg tror, at det er godt, at jeg ikke har andre dyr

Rigtig god weekend alle sammen