Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er vi bange eller hvad  (Læst 5248 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
Sv: Er vi bange eller hvad
« Svar #15 Dato: 04 Oktober , 2009, 19:18 »
Hej alle sammen

Jeg har grublet og grublet over løsning modeller ,der kan gavne danske såvel som andre Europæiske Hobby avlere.Skal LU være en lukket udstilling.

Hvis man får lavet en EU ring og på den måde opløser de nationale grænser hvordan vil de nye regler så se ud.Både i henhold til fælles veterinære love og fordeling at Nationale titler?Hvordan vil den nye tids alder inden for hobby avl forme sig?

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 05 Oktober , 2009, 13:32 »
Hmm...Jeg er enig med dig langt hen af vejen Jørn.Ved at indføre en ÅBEN udstilling vil det gavne alle.Her er en lile forsmag på hvorfor:

De udlandske avlere skal være medlem af dffr+være forbundet med speciel klubberne.Dette vil få vore medlems tal til at stige og derved skabe en økonomisk vækst.Overskudet kunne bruges på kurser for vor dommere i udlandet,Hønse dage klubblade,fag bøger for racer etc.Danske avler vil være op mod de bedste hvert år og få nye venner og kontakter i udlandet.

Jeg gad godt vide om andre lande deler samme opfatning omkring dette emne?hvor lang er vi foran eller bagud i forhold til resten af europa?

Nationale titler er en svær størelse for mig at forholde mig til.Hollands metode(inden for Brahma)er ganske fin.Her bliver titlen givet den som har klaret sig bedst på deres 3 største udstillinger.Man kan sige de har et liga system.Den med det højeste gennem snit vinder.Jeg er dog usikker på om denne model kan lade sig gøre i Danmark?

MVH Jesper

mvh Jesper

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 05 Oktober , 2009, 13:41 »
Der er også ALT det praktiske omkring en stor udstilling, for jo større tingene bliver, jo flere frivillige hjælpere skal der være !
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 05 Oktober , 2009, 13:58 »
Så sandt som det er sagt Lene.Men god PR :stor opmærksomhed:Mange intereserede(er sikker på der nok skal komme hjælpere).Alt opstart tager sin tid,men mon ikke det kan lykkes /o med tiden.
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 06 Oktober , 2009, 18:09 »
Hvad siger du Lene skal vi prøve til næste år?Kunne være sjovt!Jørn vil sikkert hjælpe til med planlægningen.

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 06 Oktober , 2009, 21:29 »
Hvor stort tror du en sådan udstilling kan blive?og hvad skal der til for det bliver et vellykket projeckt?

Har man prøvet noget lignende i Danmark?

MVH Jesper
« Senest Redigeret: 06 Oktober , 2009, 22:14 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 07 Oktober , 2009, 18:20 »
Hej Jørn og Lene

Nu har vi kun snakket om en speciel udstilling for Brahma.Kunne det tænkes andre speciel klubber ville  deltage i et sådan projeckt?

MVH Jesper
« Senest Redigeret: 07 Oktober , 2009, 18:28 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 07 Oktober , 2009, 18:22 »
Jeg synes simpelthen at istedet for på nuværende tidspunkt at bruge krudt på at invitere "hele verdenen" med, så skulle vi hellere vende blikket indad og se hvad der skal til for at der kommer nye danske udstillere til de udstillinger, som der afholdes rundt om i hele Danmark.

Og hvad der skal til for at der kommer f.eks folk fra Jylland og Sjælland til Lolland, for at holde f.eks en Brahma Specialudstilling.

Og når det så kører så kan vi tage det andet op igen. Det er sikkert heller sjovt for de tyske avlere at komme herop og så er der kun en eller to andre danske opdrættere som de kan konkurrere med.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 08 Oktober , 2009, 16:22 »
Hej Jørn hej Lene

Jeg ved ikke ikke om jeg vil kalde mig dynamisk,men jeg vil helt sikkert prøve at gøre en forskel om jeg er formand eller ej.Jeg mener det er vigtigt at ytre sin mening,og stille spørsmål om de ting man går og grubler over /o

Rom blev som bekendt ikke bygget på EN dag,men vi kunne skabe et fundament  man kunne bygge videre på.Til at starte med kunne man eksempelvis invitere enkelte gæsteudstillere,og se hvordan det går.Hvad mener i?

MVh Jesper
« Senest Redigeret: 08 Oktober , 2009, 17:19 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 09 Oktober , 2009, 00:01 »
Hej igen Jørn og Lene

hvis jeg kunne finde 2 ekstre Danske avlere(Brahma) at tage med til Lolland og kunne finde 3 Tyske gæste avlere ville det så være okay?Så er vi ikke helt i undertal.Syndt udstillingen ikke finder sted i Januar,for så er mine beste dyr helt klar. :) Kom nu Lene vi kan tage dem /o

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 09 Oktober , 2009, 01:16 »
Hej igen begge to

via Jørn og mine kontakter i Tyskland er jeg sikker på vi nok kunne finde 3-4 tyske avlere der alle gerne ville være med på et sådan projeckt.Hvad angår bedømelse af vore darlings brahma kunne man først lade en Dansk dommer bedømme derefter en Tysk.på den måde ville ingen føle sig forlegne.Jeg sikker på begge dommere ville nå frem til samme resultater.Da vores Skandinaviske standard gerne skulle følge den Europæiske. /o Jeg er dog stadig af den mening at vore dommere er en smule mere farve orienteret end de Tyske.De siger type frem for farve.kort og godt disse ting burde udligne hinanden.

MVH Jesper

p.S Jørn super BSO savl  /o gør alt for den snart kan blive anerkendt i Danmark.SMUK,SMUK Farve.Mangler bare EN høne for de kunne være kommet med på LU i år.Nu håber jeg på jeg kan vise dem på Lolland til at starte med.

« Senest Redigeret: 09 Oktober , 2009, 01:41 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 09 Oktober , 2009, 18:22 »
 /o
« Senest Redigeret: 09 Oktober , 2009, 19:02 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 09 Oktober , 2009, 21:26 »
Hej Lene

Så er jeg endelig blevet færdig med et udkast til en semi international Brahma udstilling på Sydhavs øernes race fjerkræklub.

Du skal vide hvor meget det ville betyde for mig og alle Brahma avlere,hvis vores Tyske venner på den anden side kunne gæsteudstille.

Jeg vil gerne udtrykke min glæde over du har tilbudt Brahma klubben at lave en speciel udstilling hos jer.

Håber vi kan ringes ved,og håber vi kan få de sidste detaljer på plads.

Brahma hilsner Jesper
mvh Jesper

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #28 Dato: 09 Oktober , 2009, 22:06 »
Hej

Jeg blander mig lige, ikke at jeg vil gå nogle i bedene, men jeg faldt over Jesper forslag om at få to dommer til at kikke på dyren, hvorfor ikke lade dem dømme sammen og lad dem få den snak det nu kan give, hvis der er sprog problem så kan det nok løses.

Eller syntes jeg det er en rigtig godt ide at få lavet lidt special klub udstilling ud af det, så håber jeg bare at de øvrige Brahma folk i DK vil bakke op omkring det.

Hilsen

Tommy     

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 09 Oktober , 2009, 22:48 »
Hej Tommy

Det kunne være allertiders /o .Efter bedømmelsen kunne man til slut få en opsumering fra begge dommere.Har man før prøvet en sådan model?

I Holland overvejer man at lave en åben bedømmelse,hvor avleren er til stede når dommen falder.Her mener jeg dog at dommerne skal have fred og ro til at gøre deres job.Det må heller ikke være særligt sjovt for avleren.Jeg håber ikke denne model bliver til noget.

Ja opbakning skal der til /o Vi er ca 20 Brahma avlere i DK ,20 i Sverig ,Holland ca.250 og Tyskland endnu flere.Brahma er meget populær over alt i europa(en dag kommer turen til Danmark).Men kun hvis vi får noget PR.De store Brahmaer er krævende,men hvis man er lidt usikker om det er racen for en kunne man starte med dværge.Vi har nogle gode avlere her hjemme,der gerne hjælper en igang /o

Brahma hilsner Jesper
mvh Jesper