Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan får jeg kyllingerne ind i hønsegården  (Læst 2122 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline RNielsen

• Passiv bruger
Hvordan får jeg kyllingerne ind i hønsegården
« Dato: 28 ſeptember , 2009, 23:06 »
Jeg har én enkelt hønekylling fra d. 15. juni og tre hønekyllinger fra d. 12. juli. De går sammen i en lille hønsegård (her er også hanekyllinger). Jeg vil gerne have dem over i den store hønsegård, sammen med de 2 voksne høner + hanen.
Men... hvornår er de store nok til at klare hanens tilnærmelser?
Jeg har Faverolles, så det er jo store høns, og hanen vejer jo godt til.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Hvordan får jeg kyllingerne ind i hønsegården
« Svar #1 Dato: 28 ſeptember , 2009, 23:23 »
Det tror jeg faktisk ikke du skal være så bekymret for. Det tror jeg de selv finder ud af. Jeg har store kyllinger, unge høns gående sammen med de voksne og jeg ser faktisk aldrig hanen forsøge noget med de unge dyr.
Mvh
Erik Andersen

Offline RNielsen

• Passiv bruger
Sv: Hvordan får jeg kyllingerne ind i hønsegården
« Svar #2 Dato: 29 ſeptember , 2009, 00:23 »
Jeg har faktisk prøvet at sætte den ældste hønekylling ind til ham for ca. 3 uger siden - og da begyndte han at danse og ville træde hende. Så jeg snuppede hende hurtigt ud af hønsegården igen. Så jo han vil sørme træde hende... og jeg frygter altså også at han vil gøre det ved de lidt mindre hønekyllinger. Han er jo ret stor, så jeg er jo også bange for at han maser og skader mine små hønekyllinger.

spørgsmålet er bare... skal jeg mon vente med at sætte dem sammen til de nye kyllinger er i æglægning?
Samtidig så vil jeg jo meget gerne snart aflaste de to stakkels voksne høner, der jo må stå model til hans uafbrudte libido...

Hanekyllingerne kan han slet ikke tåle... men der er heller ingen grund til at de kommer ind til ham, da de jo ender i gryden om ikke så længe.