Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugehuler  (Læst 3358 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Rugehuler
« Dato: 27 ſeptember , 2009, 00:15 »
hvordan er jeres redekasser hvor hønerne ligger skruk??? jeg har en veninde hvis høner har valgt at lægge sig ved siden af hinanden i hønsehuset (Hundehuset) og nu ligger de og stjæler æg og kyllinger fra hinanden ??? ???
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Tina Holmberg

• Bruger
Sv: Rugehuler
« Svar #1 Dato: 27 ſeptember , 2009, 00:21 »
Af samme årsag, er jeg nødt til at tage skruk høner, som skal ruge kyllinger, fra. Jeg har lavet et ekstra bur indendørs, hvor skrukken så kan ligge i fred, så der ikke løbende kommer flere æg i reden.
Når æggene er klækket, bliver hun flyttet ud til de andre igen.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #2 Dato: 27 ſeptember , 2009, 09:12 »
Jeg bruger et rentgjort kattetoilet med tag på som redekasse. Det betyder, at jeg vil kunne gribe håndtaget og flytte hele herligheden på en gang, hvis/ når jeg skal ruge ud med naturmetoden.

Har ellers de skønnes redepladser, men der sover silkerne! Heldigvis er de så også holdt op med at lægge æggene der. Så i stedet for at gøre rent under siddepinde har renser jeg redekassen. Silker er helt deres egne....

Ellers er det bedst at flytte en skruk om aftenen. Og jeg ville sørge for at flytte en skruk fra resten af flokken.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #3 Dato: 27 ſeptember , 2009, 15:27 »
Nu er det kun anden gang jeg ruger ud - min skruk har begge gange bare fået lov at ligge, det var der ingen problemer i sidst, så jeg kan ikke se der skulle blive noget bøvl med det denne gang. Hun ligger også i et kattetoilet - en genial redekasse hvis du spørger mig!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 27 ſeptember , 2009, 15:43 »
Har lige lagt et billede ind af et kattetoilet i brug som rugekasse. Ligger i seneste uploads. Aner ikke hvor jeg fik det placeret ellers. Kan ikke finde ud af at lave mit eget album. ???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 27 ſeptember , 2009, 23:27 »
Min skruk, der netop har udruget 3 små kyllinger for en uge siden, fik lov at ligge i den redekasse hun selv havde udset sig. Og det gik helt fint. Da kyllingerne var kommet ud, måtte jeg så hjælpe skruk og kyllinger ned på gulvet i hønsehuset. Redekassen sidder en 40-50 cm over gulvet.
Mvh
Erik Andersen