Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Syg australorps  (Læst 2090 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
Syg australorps
« Dato: 22 ſeptember , 2009, 23:23 »
Hej.
Min nabo har en blå australorps med en knude som gror henover det ene øje. Knuden er på størrelse med en hasselnødkerne og har samme gråblå farve som næbbet. Det ligner faktisk en kæmpe stor skovflået. Hønen er fuldstændig upåvirket af det. Min nabo mente, at jeg var hønseekspert nok til at stille en diagnose. :) Men det er jeg slet ikke ::). Mit bud er, at det måske ku være "kalkbens"-mider. Men har nogen herinde et bud på, hvad det ku være?? De har haft problemer med blodmider på et tidspunkt. Men det skulle være overstået igen.
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Carsten Blohm

• Bruger
Sv: Syg australorps
« Svar #1 Dato: 22 ſeptember , 2009, 23:29 »
Hej

Hønen har nok været ved at klø sig med en negl og revet et lille hul.
Det har sat sig til betændelse, og betændelse er ved høns mange gange fast, prøv evt at lave et lille hul og så klemme det ud(som en stor bums).

Men fjern hønen fra de andre så smitte undgåes
Held og lykke
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 ſeptember , 2009, 23:47 »
Hej. Knuden har været der i rigtig mange måneder. Det glemte jeg at skrive. kan det så stadig være en byld?
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Carsten Blohm

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 ſeptember , 2009, 16:38 »
Hej

Det tror jeg godt at det kan
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk