Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udrugning af nystartede æglæggere  (Læst 2421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Udrugning af nystartede æglæggere
« Dato: 20 ſeptember , 2009, 14:00 »
Kom egentlig til at gå og tænke på om man kan ruge de æg ud der er kommet fra en helt nystartet høne for en måneds tid siden, hvor ægget ikke er så stort endnu? Nogen der har prøvet det?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Udrugning af nystartede æglæggere
« Svar #1 Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:41 »
Jeg har læst herinde, at man godt kan gøre det, men at de gerne bliver noget mindre eller også nogle skravl, som ikke er så stærke...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2009, 22:32 »
Enig med Christina.
Æggene skal helst være af en, for racen, rimelig størrelse. Du kan checke i 'Leksikon' hvad normen er for æg af din hønserace. At forsøge at få kyllinger af noget der er mindre end normen tror jeg vil give for mange problemer i form af defekter, underudvikling og lignende.
Mvh
Erik Andersen

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 ſeptember , 2009, 11:12 »
ja det er selvfølgelig rigtig nok, ville nu heller ikke gøre det men tanken strejfede mig bare, kan det da ikke bare snart blive februar så man kan komme igang med at ruge. !a
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.