Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til kyllinger  (Læst 2306 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline PernilleLS

• Passiv bruger
Foder til kyllinger
« Dato: 16 ſeptember , 2009, 13:43 »
Hej,

Vi har 6 otte uger gamle hvid sussex. De har indtil videre fået kyllingestarter, grønt, madrester og hvad de finder i hønsegården.

Men hvor længe kan vi blive ved med at fodre med kyllingestarter? Vi har nok 10+ kilo tilbage i den sæk vi købte sammen med kyllingerne.

Er det bedst at fodre med korn (hvede eller kornblanding) eller pille-foder? Er det "religiøst"  ::) om man vælger det ene eller det andet)

Måske vi kan købe en sæk korn og så fodre delvist med dette og så med kyllingestarteren indtil de har spist kyllingestarteren op?

med venlig hilsen
Pernille

2.5 sussex, 3 søde børn og 1 dejlig mand

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Foder til kyllinger
« Svar #1 Dato: 16 ſeptember , 2009, 13:57 »
Hejsa..jeg vil sige du skal bruge resten af sækken med kyllingestartfoder..og så købe en sæk kyllingevoksefoder bagefter..du kan evt. også gi dem noget korn ved siden af, evt. hvede, det plejer de at være glade for..og gi dem gerne alle mulige madrester og en masse grønt ved siden af..de bliver supersunde..

ps. nogle gange gir jeg mine kyller lørdagsguf..køber en pose billige pastaskruer, koger den og gir den til de små hoveder..så bliver der gang i flokken kan jeg fortælle dig..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rylle

• Passiv bruger
Sv: Foder til kyllinger
« Svar #2 Dato: 16 ſeptember , 2009, 16:13 »
Hej Pernille   ;D¨

Hvis jeg var dig ville jeg fodre på startfoder 2 uger endnu også gå
over på noget voksefoder og så bagefter gå på æglægningsfoder
også selvfølgelig give dem masser af madrester og alt den slags  ;D <P