Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rotteplage  (Læst 15199 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Rotteplage
« Svar #15 Dato: 15 ſeptember , 2009, 19:06 »
Lise, det prøver jeg næste gang du er på disse kanter
Hilsen
Peter

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #16 Dato: 15 ſeptember , 2009, 21:03 »
Lise, det prøver jeg næste gang du er på disse kanter

*g *g *g

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 15 ſeptember , 2009, 22:13 »
Jeg ved til gengæld, hvad Peter kan fanges med...  ;D Der er vist noget med nogle æbler...  ::)
Mvh Marianne

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 16 ſeptember , 2009, 07:15 »
Peter jeg ville aldrig lade min hund bide i en rotte,når der er fælder med gift på ejendommen nogle kan være modstanddygtige for giften og nogen kan have spist for lidt af det,måske det er problemet for din hund.

Jeg har desværre mange rotter,men vore katte tager mange og holder resten ude i marken,men når vi har majs på markerne kan jeg se vi har mange rotter  VH Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #19 Dato: 16 ſeptember , 2009, 08:19 »
Jeg bruger en Daffy; Daffy er en irsk terrier. En gammel tøs på nu 11 somre med mange rotteliv på samvittigheden. Eneste lille ulempe er at den slags fælde ikke tager det så nøje med hvad den klapper om. Så der er også røget nogle høns, kyllinger og katte med i købet. Men OK den kan så også tage både mink og ræve. Rimeligt effektivt.
Nå, her på matriklen har jeg med stor success brugt Frolic i de ikke-levende fælder. Rotterne er lige så pjattede med dem som hundene.
Heldigvis er det meget meget længe siden at vi rigtigt har haft rotter. Faktisk ikke siden vores nye hønsehus stod færdigt (et muret hus). Vi har faktsik kun haft enkelte strejfere forbi siden (jeg kan lugte dem når de har været i brændeskuret  <R - jeg hader den lugt).
Det medsendte billede viser selvfølgelig Daffy-fælden.
mvh
Mette

mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 16 ſeptember , 2009, 11:05 »
Daffy-fælden ser ud til at være en ret charmerende model.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #21 Dato: 16 ſeptember , 2009, 13:21 »
Det er Daffy-fælden skam også. Der får af uransagelige årsager altid en masse guf, klap og kæl når der er gæster på matriklen eller når den er med i byen ;).
Daffy-fælden har en racefælle boende men han når hende ikke til sokkeholderne hvad charme angår + han er totalt håbløs hvad angår rotter og andet kryb. Til gengæld så kunne han ikke drømme om at krumme så meget som et dun på nogle af høsnene. Han går mest op i at komme til at snuse dem  bagi og er derfor meeeeeget glad for mine to orper; de flytter sig nemlig ikke ..... <J
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier