Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår begynder æglægning?  (Læst 2393 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Novicen

• Passiv bruger
Hvornår begynder æglægning?
« Dato: 14 ſeptember , 2009, 17:26 »
Hej med jer,
Vi har anskaffet 9 hvide og 1 brun høne, som vi ikke er helt sikre på hvad er.  Sælgeren sagde at det var wyandotter, meeen...syn's ikke helt de ligner billedet i bogen*s* Nå, de er kække, livlige, sunde og raske og meget, meget tamme.  De må være ca. 2,5 mdr nu og spørgsmålet er, hvornår tror I at der kommer nogle æg?  Sælgeren sagde også at det er kun er høns, men vi tror at der er en eller to haner....og ser tiden an.  Jeg har ellers læst Liljensøe, men har afleveret bogen for noget tid siden, derfor spørger jeg herinde.
Mvh
Anja

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Hvornår begynder æglægning?
« Svar #1 Dato: 14 ſeptember , 2009, 17:33 »
Hej Anja,

Under normale omstændigheder kan de begynde at lægge æg, når de er ml. 20-24 uger. Men nu kommer vi ind i den mørke tid, så hvis du ikke har lys i dit hønsehus, så de får en 'dag' på min. 12-14 timer, er det ikke sikkert de begynder at lægge æg før til februar, når lyset begynder at vende tilbage.

Hvis du tager billeder af dem og lægger dem ind, elsker vi at gætte køn på høner og haner...  :D
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 14 ſeptember , 2009, 17:59 »
Og vi elsker at gætte racer også  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 14 ſeptember , 2009, 18:04 »
Du kan da se billeder af wyndotter her

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=gallery;album=11
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi