Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp hurtigst muligt  (Læst 3161 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

heine

• Gæst
hjælp hurtigst muligt
« Dato: 14 ſeptember , 2009, 16:31 »
hej jeg har dværgvagtler som har fået unger og de er alle døde pånær 1. den ligger nu i ovnen i 20 grader og den er 2 dage gammel. den ligger med lukkede øjne, og jeg vil bare lige hører om der er en mulighed for at jeg selv kan fodre den osv eller om det er helt umuligt jeg har lavet en lille skotøjs æske med vat osv i. er der nogen forslag til hvad jeg kan gører?? vi vil så gerne ha den skal overleve men er det muligt?

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: hjælp hurtigst muligt
« Svar #1 Dato: 14 ſeptember , 2009, 17:13 »
Jeg vil nødigt komme med et bud, men stakkels lille bitte kræ...
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hjælp hurtigst muligt
« Svar #2 Dato: 14 ſeptember , 2009, 19:10 »
Velkommen på forum, Heine,  :D sikke trist med dine vagtelkyllinger, jeg ved lige, hvordan du har det, for jeg har bobwhitevagtler i mit drivhus, og der har jeg nu to gange haft kyllinger, som ikke overlevede.
20 grader er under alle omstændigheder ALT for lidt for kyllingen, jeg har ikke de præcise tal for vagtler, men det er nogen og 30 grader, ved jeg. Spørgsmålet er, om det vil give en sund kylling, hvis du lader den vokse op alene uden forældre og søskende.
Men ellers spiser vagtelunger myreæg, vagtelstartfoder (FAV fra f.eks. Danish Agro). Foderet er ekstremt vigtigt, når det gælder vagtler.
Vi har et medlem her på forum, der ved ufatteligt meget om vagtler, men han er ikke rigtig rask for tiden, så jeg ved ikke om han ser dit indlæg. Men du kan finde hans vagtelside her:
http://fjerkrae.dk/vagtler/
Her kan du læse en masse om vagtler.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk