Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hanegal  (Læst 1566 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Judith Petersen

• Passiv bruger
hanegal
« Dato: 02 Marts , 2008, 14:07 »
Hej alle medlemmer

Jeg har en lille forspørgsel, jeg har tænk mig at anskaffe nogle silke høns, men da jeg ikke har haft dem før kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget hanen larmer da nogle af naboerne har sarte øre ;D .

Hilsen judith
Hilsen judith samt silkehøns, 2 hunde 2 undulater og  9 marsvin og 1 kanin  1 kat samt fisk.

Hanne

• Gæst
Sv: hanegal
« Svar #1 Dato: 02 Marts , 2008, 14:26 »
Hej Judith.

<. lig velkommen!

Silkernes gal, er ikke af de dybe og nogle kan godt være lidt skingre - især dværgene.

Jeg har haft flere silkehaner og de var alle meget forskellige. Den ene galende endda om natten, en anden galede den første time efter de var kommet ud, en enkelt gang midt på dagen og igen et par godnat gal.

Haner må jo gerne gale, og i de fleste kommuner er der nogle bekendtgørelser vedr. hold af hane.

Holder du dig der inden for disse og er dit hus ordentlig tæt, er det da bare at få en lille flok!

Husk på naboens slåmaskiner, knallerter, motorsave og skænderier ;) også larmer!

Se dette link. her skulle du gerne kunne finde din kommune.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,96.msg203.html#msg203
« Senest Redigeret: 02 Marts , 2008, 14:30 Fra Hanne Lottrup »

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #2 Dato: 02 Marts , 2008, 21:48 »
Min silkehane galer ikke særlig meget, nogle gange om morgenen, og igen om eftermiddagen.
Kan lige tage et par stykker mere, hvis der sker noget usædvanligt.

Det er stor slike, jeg har, og hans gal er ikke særligt gennemtrængende, synes jeg.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Oktober , 2008, 21:39 »
Hvor gamle skal de værer før de galer? jeg har en flok på knap og vel 7/8 måneder, og stadig ingen hanegal!? og jeg kan ikke se forskel på haner og høner endnu :(

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 24 Oktober , 2008, 07:36 »
Så tror jeg da ikke du har nogle haner, jeg har 3 silke haner, og de galer alle 3  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Oktober , 2008, 07:43 »
Hej Judith.

Min Carlos galer om morgen når jeg har vækket ham. Det er sådan et lidt forkølet galeri, meget charmerende  :)

Han kan også finde på at gale om eftermiddagen.. Vi kan kun hører det når vi er udenfor eller har vindue åben.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #6 Dato: 24 Oktober , 2008, 08:34 »
Jeg er enig med Kate, selv om jeg har 3 haner så galer de ikke meget og som Kate skriver lyder det lidt forkølet, jeg synes også det ser sødt ud når de galer, helt op på tæerne og strække hals og så galer de.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 24 Oktober , 2008, 14:50 »
Ja Berit lige sådan  :D

Smilte bare da jeg læste det !
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste