En af mine sorte landhøns har fået et rigtig grimt og ømt ben. Leddet er opsvulmet hvor tæerne samles på det ene ben. Nærmest som et helt kugleled. Jeg opdagede det i forgårs fordi hun haltede lidt og nu til morgen er det blevet værre.
De sorte landhøns, har alle fået kyllinger i år, som de eneste. Ganske vist fik den ene en helt hvid kylling, så en af Isa´erne må have lagt et æg i hendes rede. Men hvordan kyllingen kunne blive helt hvid var mærkeligt. Men det så sjovt ud når den stak hovedet ud fra den sorte mor.
Hvor jeg bor, ved dyrlægen ikke noget om høns. Han har oven i købet ind til flere gange, solgt mig spraymedicin som I ikke kan anbefale til benmider. Jeg har én høne som konstant har benmider og jeg smører og sprayer men intet virker. Dyrlægen vil sikkert bare sige at jeg kan slagte hønen, men jeg holder altså af den sorte dame, så alt skal forsøges først. Er det en dårligdom der er kendt? Jeg kan ikke finde den her på siderne. Har hun fået gigt!! og hvad kan jeg gøre for hende? Hvis det er betændelse skal hun have antibiotika, men dyrlægen har lukket om lørdagen, så...
Er der nogen i Forum der har set noget lignende og som kan give mig et godt råd?