Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jensen er syg :(  (Læst 8297 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Jensen er syg :(
« Dato: 06 ſeptember , 2009, 21:40 »
Her til morgen da jeg lukkede hønsene ud blev Jensen siddende på pinden. Vi skulle til noget 75 års fødselsdag, og kørte midt på formiddagen, hvor han stadig sad der.
Da vi kom hjem sidst på eftermiddagen tjekkede jeg straks på ham, han sad stadig på pind, sådan lidt sammensunken, og Brunhilde holdt ham med selskab. Jeg gik lidt til og fra, og forsøgte at lokke ham ud med mad, Brunhilde var helt med på det. Omsider gennede jeg nænsomt Jensen ud, og fik ham da også lokket hen til de andre, men han havde det helt tydeligt skidt, sank sammen og stod med lukkede øjne, og søgte efter kort tid tilbage til hønsehuset. Han har måske lidt løs mave. Jeg var faktisk lidt ked af, at jeg havde "tvunget" ham ud, når han var så skidt.
Jeg har lige været ovre og haft ham hentet ind i bryggerset, så jeg kunne tjekke ham. Jeg kan ikke se noget på ham, utøj eller noget, og heller ikke andet. Men jeg er dødbekymret  :'(
Alle de andre incl. mølædte Brunhilde har det fint.
Er der nogen, der har nogle idéer eller forslag?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline randi nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 252
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #1 Dato: 06 ſeptember , 2009, 21:44 »
jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg hader når mine høns er syge knus randi ???

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #2 Dato: 06 ſeptember , 2009, 22:03 »
Ej, håber han bliver god igen.
Kan desværre ikke hjælpe, med hvad der kan være galt med Jensen. Men jeg kan sende mine bedste tanker til dig og Jensen  *t *b
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #3 Dato: 06 ſeptember , 2009, 22:04 »
Jeg håber ikke at endnu en Jensen skal udskiftes.  Måske skulle du ændre hanernes navn?  Håber han har det fint i morgen, det er væmmeligt, når et af vores dyr skranter.  Man er så bekymret og ved, hvor ansvaret for det videre forløb ligger.

God bedring, Jensen!   *b
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Susanne

  • Gæst
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #4 Dato: 06 ſeptember , 2009, 22:14 »
Vi krydser fingre for Jensen - ham kender vi jo  *k

Håber, det er noget forbigående!

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #5 Dato: 06 ſeptember , 2009, 22:17 »
Han har vel ikke nogen skjulte sår fra besøget af musvågen ?
Måske at han prøvede at beskytte sin lille Brunhilde veninde og dermed blev skadet ??

Du ønskes ihvertfald god bedring med ham Marianne *t *t

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #6 Dato: 06 ſeptember , 2009, 22:26 »
Jeg takker for gode tanker, jeg er bare altid helt elendig, når der er noget med et af mine dyr  <W Men det kender I jo også alt til!
Jeg tror altså ikke, han kan have skader fra den duehøg eller musvåge eller hvad det nu var, for det var i mandags så altså ca en uge siden.
Søren var bekymret for, om nogen kan have skudt med en luftbøsse efter ham, for der var en enkelt fjer, der strittede så underligt på siden af ham, men vi kunne nu ikke se noget, da vi tjekkede ham. Og efter vi har tjekket ham, mener Søren nu heller ikke, at et hagl kan gå igennem det "panser" af fjer og dun.
Jeg håber bare, at det ikke er noget, der kan smitte, for de andre har det tilsyneladende godt nu. *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #7 Dato: 06 ſeptember , 2009, 22:41 »
  *t Ej det lyder lidt træls.. Kan detsværre ikke hjælpe med hvad evt kunne være galt!!.. Min Sølvgrå hane fik osse et eller andet her i sommers.. Han sad osse bare og hang og blev mere og mere svag.. Og måtte til sidst aflives. Men der har ikke været nogen tegn på sygdom hos hønsene..Men vi krydser fingre for Hr Jensen kommer sig  *k

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #8 Dato: 07 ſeptember , 2009, 07:13 »
Marianne det gør mig virkelig ondt at læse, jeg håber han bliver frisk igen, du skriver løs mave mon han kan have en parasit i maven og derfor skal have lidt medicin, i får lige et støste kram fra mig  *t
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

hoejberg

  • Gæst
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #9 Dato: 07 ſeptember , 2009, 08:30 »
Håber da Jensen har det bedre her til morgen *b

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #10 Dato: 07 ſeptember , 2009, 14:25 »
Han er da gået ud af huset til morgen, og der var ingen våde klatter på møgbrættet, så den jeg så i går, har bare været en enkelt lidt våd klat. Men han er stadig lidt "klatøjet" og sidder en del med lukkede øjne.
Jeg krydser bare mine fingre, for at han bliver rask, for han er både smuk og god. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #11 Dato: 07 ſeptember , 2009, 14:31 »
Ja det er han, og har er sød ved Sif det tæller altså også så jeg *k også finger for ham  /o
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #12 Dato: 07 ſeptember , 2009, 15:58 »
Skynd dig nu at blive rask, Jensen, vi kan ikke klare mere sorg!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #13 Dato: 07 ſeptember , 2009, 16:04 »
Jeg har af og til oplevet at en høne på denne årstid har stået stille og hængt meget. Det har været i forbindelse med at den er gået i fældning (som åbenbart kan slå nogle ud). Det har været sådan at jeg har overvejet om den skulle aflives, men efter et par dage er den kommet sig helt.

Håber at det er noget lignende med den kære navnefælle...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Jensen er syg :(
« Svar #14 Dato: 07 ſeptember , 2009, 16:07 »
Jeg har også haft en ung høne, som har hængt noget de sidste par uger, hun holdt op med at lægge æg (var ellers lige begyndt), og blev noget mat og bleg i kammen. Men over de sidste dage er kammen blevet rød igen, og øjnene kvikke!
Jeg tror ikke utøj har været problemet, har kigget nøje efter adskillige gange. Mystisk, men muligt at blive frisk igen.
Mvh Marianne