Hej Signe!
Der er RIGTIG mange, der får kyllinger på alle årstider. Jeg kan selv prale med, at jeg fik tre julekyllinger d. 23. dec sidste år.
Jeg har et lille uopvarmet hønsehus. Og jeg var imponeret over at se, hvordan skrukken var i stand til at vurdere, hvornår de skulle med ud af huset første gang - hvor længe de kunne tåle at være i fri luft før hun løftede sig op og kaldt dem ind under sig i varmen igen osv. Det har hun altså helt styr på

Jeg ville bare sørge for, at hun ikke får for mange kyllinger at passe på i den kolde årstid.
Dem, der ruger kyllinger ud med rugemaskine benytter osgså hele året. Kyllingerne kommer så bare under en varmelampe eller -plade i stedet for under en skruk.
I naturen er det selvfølgelig om foråret, at de små ankommer. Der er chancen for overlevelse størst - med sommerens varme og føderigelighed. Men vi hønseholdere sørger nemt for føde året rundt, og varmen klares altså ved skrukken selv eller ved hjælp af elektrisk varmetilførsel.
Jeg ville SLET ikke være i tvivl hvis jeg var dig - jeg ville bare nøjes med f.eks fire æg