Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HTX projekt ;)  (Læst 5962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: HTX projekt ;)
« Svar #45 Dato: 24 ſeptember , 2009, 17:53 »
Mange tak ;)

Dorte, tror du at man overhovedet kan det? Det er jo lavet af forskellige produkter? :)

Lene, de æg som vi har sendt dur ikke til rugning ;) Det har nemlig stået i et skab hvor der er mange forksellige mikroorganismer, så de er sansynligvis døde.

Hvis du vil til foråret, så sender jeg æg til dig på denne måde, og så kan vi se om det bliver ordenligt? :D Indpakningen skal nok også udvides en lille smule udad og en smule opad, så der er plads til en bakke med femten i stedet, og en bakke mere med femten oven på ;) Det må jeg pusle lidt med gennem vinteren :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #46 Dato: 24 ſeptember , 2009, 20:54 »
Spændende projekt Mikkel. Keep up the good work.
Men for at dryppe lidt malurt i bægeret, eller måske forlænge dit projekt arbejde.
En ting er at skallen er ubrudt, men hvordan har indholdet af ægget det. Kan der overhovedet bruges til rugning, for det er jo stadig blevet rystet ganske meget.
Det må blive del to af projektet.  :)
Mvh
Erik Andersen

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 24 ſeptember , 2009, 21:40 »
Det vil jeg også afprøve på et tidspunkt, men det bliver altså ikke med fald, det bliver bare direkte med posten, og så må vi se ad om der er en der vil ligge rugemaskine til forsøget ;)... Men ja det er fuldstændig rigtigt, for jeg tror egentlig at blommen er rystet i stykker i nogle af æggene. Jeg kan prøve at åbne de to æg efter vores fremlæggelse og kigge ad? :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.