Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HTX projekt ;)  (Læst 5974 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: HTX projekt ;)
« Svar #15 Dato: 05 ſeptember , 2009, 13:00 »
Ja jeg siger da også ---Knæk og bræk  -- bare ikke ægget  *g
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 05 ſeptember , 2009, 15:59 »
Tak Louise og Linda :D...

Det kan godt være at jeg har silkehøns, men de kan altså kun have 8-10 æg :D... Og har endnu ikke haft to på en gang ;).. måske man skulle få fat i en der opdrætte fasaner, og låne af ham? :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 05 ſeptember , 2009, 16:13 »
I sender da bare æggene til alle os andre *f

Vi ved jo alle sammen, at den virkelig ultimative test, som intet laboratorium kan simulere, det er.. post danmark *g

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 05 ſeptember , 2009, 16:33 »
Du har selvfølgelig en pointe der :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 05 ſeptember , 2009, 17:41 »
Tænk at man også kan lave noget fornuftigt i det danske uddannelsessystem... det er jo efterhånden bare test og evaluering det hele. Er der nogen begrænsninger for størrelsen af indpakningen?
mvh
jesper
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 05 ſeptember , 2009, 17:43 »
Hm, vel egentlig ikke, men det skal jo veje så lidt som muligt, for at det bliver billigere at sende. Jeg tror vi eventuelt vælger at lave tre pakker med den som vi nu finder frem til er den bedste og sender dem med posten som almindelige breve, for at se om det holder, for gør det det, så kan man spare mange penge ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #21 Dato: 05 ſeptember , 2009, 23:13 »
Hej mikkel

Den test har jeg udført på Expermentariet i København, det var en opgave vi fik på famlien turen i år, der var mange godt løsninger og vi fik af vide at der ikke var nogen rigtig.

Men prøv med 4 ballonger.

Tommy

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 05 ſeptember , 2009, 23:22 »
Hm...  :-\... Det var da ærgeligt, men vi skal nu alligevel prøve ;) Ballongerne lyder som en god ide, men hvad nu hvis de springer, så er det jo sket ???
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #23 Dato: 05 ſeptember , 2009, 23:30 »
hej

Det gør de ikke, men der er flere måder at bruge luften på, tænk over det.

Tommy 

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 06 ſeptember , 2009, 09:06 »
Tak. Det vil vi tænke lidt over :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 23 ſeptember , 2009, 18:25 »
Ja så har projektet været i gang siden mandag, og forskellige forsøg er blevet udført. Vi skabte først en emballage som blev droppet ud fra to meters højde. Her overlevede alle. Så prøvede vi fra 5,22 meters højde. Her overlevede alle igen igen.. Vores fysiklærer foreslog så at vi skulle prøve med samme emballage at kyle den ned i jorden fra de 5,22 meters højde. Det blev gjort og resultat blev at 50 % af æggende var smadret, så var denne emballage altså ubrugelig til videre test, men havde dog bestået vores krav til at blive tabt fra fem meter, men vi ville nu prøve endnu mere, og derfor begyndte vi at forbedre. Nogle ting blev droppet, da de kun holdte til få kraftige stød (store luftpuder og balloner) de sprang simpelthen efter nogle få kast.

Det endelig resultat: Vi har derefter teste yderligere en emballage. Denne emballage er noget anderledes, da vi har valgt at fjerne de ting med luft i, så kassen nu består af følgende: udefra og ind: Først er der papkassen, og lige inde i den er der flamingo, som omhyggeligt er skåret til, så det passer ned i kassen. Der er skåret en bund fire sider og et låg. Det er ca. 2,5-3 cm tykt. Inden i denne kasse af flamingo er gulvet samt siderne beklædt med skumgummi af den slags som man køber hos en malerforretning. Efter dette har vi taget selve bakken med æg (10 styk) og pakket hvert æg ind i en serviet, og derefter stilet dem i bakken igen. Bakken er så blevet tapet til, så den ikke sprænger op ved sammenstødet. Denne bakke er så blevet viklet ind i et lag skumgummi. Først hen over top og bund, hvor der så er samlet med tape. Derefter med skumgummi i begge sider, som også er tapet fast til. Denne kasse er så stillet nede i den allerede eksisterende kasse, og her lagt med bunden af æggende nedad. I længderne i den store kasse er der efterfølgende puttet bobleplast ned, men ikke for stramt da der så er et for stort pres på æggene.

Denne emballage dumpede vi først ud fra to meter, alle overlevede. Så prøvede vi fra fem meter, alle overlevede, så prøvede vi at kyle den fra fem meter, alle overlevede. Vi var henrykte, og derfor blev vi enige om at prøve fra et højhus, så vi gik ned til et højhus med 12 etager. Der er ca 3 meter mellem hver etage, så vi regnede os frem til at et fald fra syvende ville være bedst at starte med (ca. 20 meter) Jeg kørte personligt op til toppen, og smed dem ud. Da den landede på fortovet lød der et ordentligt smæld, og jeg var ret sikker på at de ikke overlevede, men da vi så fik åbnet kassen var samtlige 10 æg hele og kun kassen havde fået et slag. FEEEEDT!!! Så var de 12 sal, det vil sige ca. 34 meter. Jeg kørte op og smed den ud, og ned dalede den. BANG!! Okay, det kunne ingen overleve. Mig ned igen, og kigge i kassen. ADR!! Smadrede æg da vi åbnede kassen, og da vi så kom ind i selve bakken fik vi os noget af en overraskelse, et lille æg dukkede frem, som var helt. VILDT!! Åbne resten af kassen og pakke æg ud. 50 % havde overlevet faldet fra 34 meter!!!!  Så vores emballage kunne da i hvert fald beskytte alle æg fra 20 meter  ;D!!

Vi blev enige om at det ikke kunne være så slemt med post DK, så skulle de da i hvert fald mishandle dem meget slemt, så vi blev enige om at sende den, og nu er den afleveret og jeg modtager den inden for de næste par dage, hvis det lykkes post DK at smadre den, så er jeg imponeret over deres evne til at smadre ting!!

Bare lige en lille opdate ;D
« Senest Redigeret: 24 ſeptember , 2009, 10:44 Fra Mikkel Schmidt »
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 23 ſeptember , 2009, 18:28 »
:D
Tak.
Den indre biograf viste godt nok lige en skæg film med en æggekassekastende galning på et højhus :D

Imponerende! Hvem har i sendt den til? OG er den sendt som forsigtig eller almindelig? ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 23 ſeptember , 2009, 18:36 »
Haha :P!! Der stod også mindst 20 ældre ægtepar med telefonen i hånden og kiggede bekymret på os der styrtede op og ned ;)!!

Vi har sendt den til mig fra Årre af, og så må vi jo se om de overlever, men mon ikke det går ;)

Den er sendt som almindelig, for hvad resten af min gruppe ikke ved er at jeg jo også har økonomiske interesser i projektet :P Hvis den kommer igennem, så ligger jeg opskriften ud på forum, og så kan folk bruge den når de sender, og så kan man spare penge ;) Det dyreste var skumgummiet, men resten har de fleste vel liggende ;) Omkostningerne ligger på ganske få kroner, men det er nok et sted mellem 20-40 pr pakke ;) Ved endnu ikke hvor meget der har kostet at sende den. Vægten var 1434,3 gram, så den overholder også vores grænse på 1,5 kg :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #28 Dato: 23 ſeptember , 2009, 18:37 »
Dælme godt arbejde Mikkel  /f

Venter spændt på næste afsnit  !a
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 23 ſeptember , 2009, 18:41 »
Vi er også glade, men nu er vi så kommet til det kedelig, rapportskrivning!! Men det skal jo også klares ;)

Næste afsnit kommer nok omkring lørdag ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.