Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Huset er solgt - nu flytter vi på landet  (Læst 15260 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline ghj

• Passiv bruger
  • En smugle tosset er man vel altid...
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #90 Dato: 05 April , 2010, 14:06 »
Det ser ud til at være en fantastisk sted i har fået jer der...Det er lidt sjovt jeg kommer osse fra Rødovre dog fra lejlighed og er for 2 år siden flyttet i hus lige uden for Holbæk.Vi har osse haft en masse problemer med vores hus,vi havde en kæmpe myretue under stuegulvet og det var nogen Gule myre som gnaver i træ så vi måtte have nyt gulv i hele stuen og sidste år fant vi dem så i køkkenet så der kom nyt gulv osse og i gangen..som du siger hurra for ejerskifteforsikringen.. ;D vores store vindue i stuen var rådent så det er osse blevet siftet..mit næste hus skal være et sprit nyt bondehus med minst 2 hønsegårde og jeg skal ikke lave andet end at flytte ind og så er det hele som jeg vil have det...hahahaha
Det ser virklig fedt ud jeres hus er vild med køkkenet og som den skøre hundeejer jeg osse er så syntes jeg den med vandskålen var genial.. ;D
0.2 Orpington,1Blå,1Gul
0.1 Farverolle,Hvede
0.2 Brahma,Guld sort/båndede
0.2 Maran,Kobberfarvet
0.6 Isa brown
0.3 Gadekrys,lægger lysegrønne æg
0.2 Dv.Kochin,Sort
0.1 Dv.Kochin,Gul
1.3 Dv.silke m.skæg,Hvid
0.1 Dv.silke,Sort
1.0 Engelsk Springer Spaniel
1.0 Amr.Cocker Spaniel
Div.Katte og en husbond

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #91 Dato: 05 April , 2010, 21:17 »
Og jeg tror faktisk, jeg har et bud på glaskuglerne, pumpen og hele arrangementet - udover det estetiske :D
Nogle hunde, vil helst drikke vand, som er i bevægelse. (Min egen er en af dem. Han drikker helst kun af udendørsvandhanen... Jeg har nemlig ikke geni til at bygge sådan et arrangement.)

Klam rotte historie. Godt mine er i bur :D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #92 Dato: 06 April , 2010, 21:11 »
Det ser ud til at være en fantastisk sted i har fået jer der...Det er lidt sjovt jeg kommer osse fra Rødovre dog fra lejlighed og er for 2 år siden flyttet i hus lige uden for Holbæk.Vi har osse haft en masse problemer med vores hus,vi havde en kæmpe myretue under stuegulvet og det var nogen Gule myre som gnaver i træ så vi måtte have nyt gulv i hele stuen og sidste år fant vi dem så i køkkenet så der kom nyt gulv osse og i gangen..som du siger hurra for ejerskifteforsikringen.. ;D vores store vindue i stuen var rådent så det er osse blevet siftet..mit næste hus skal være et sprit nyt bondehus med minst 2 hønsegårde og jeg skal ikke lave andet end at flytte ind og så er det hele som jeg vil have det...hahahaha
Det ser virklig fedt ud jeres hus er vild med køkkenet og som den skøre hundeejer jeg osse er så syntes jeg den med vandskålen var genial.. ;D
;D Se dét kan jeg godt følge dig i - det med at ønske sig at flytte ind i noget helt nyt. Det er så opslidende at skulle bruge krudt på alle de uforudsete reperationer der kommer i et gammelt hus, når man nu er glad for at flytte ind i sit nye hus.

Vandskålen  ???  Hmmm, nej lige på det punkt er vi så ikke enige  ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #93 Dato: 06 April , 2010, 21:14 »
Og jeg tror faktisk, jeg har et bud på glaskuglerne, pumpen og hele arrangementet - udover det estetiske :D
Nogle hunde, vil helst drikke vand, som er i bevægelse. (Min egen er en af dem. Han drikker helst kun af udendørsvandhanen... Jeg har nemlig ikke geni til at bygge sådan et arrangement.)

Klam rotte historie. Godt mine er i bur :D

Det er dér vi ikke længere kan følge idéen.... Vandet var ført ned i selve kummen - ikke til hundens vandskål. Der var en rist der holdt skålen, og nedenunder risten var glaskuglerne - og vandet der cirkulerede. Vi opdagede pumpen til vandet, da vi tændte for stikkontakten ved emhætten. Så begyndte noget at brumme, og da vi hev køleskabet ud fra vægggen for at undersøge det nærmere opdagede vi det med vandskålen og vandtilførslen  *g
Venlig hilsen Tanja

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #94 Dato: 06 April , 2010, 22:33 »
Alt efter de andre billeder at dømme har det da været nogle sjove og kreative mennesker der har boet i huset. Sjov mur på terrassen og relieffet ikke mindst.
Det må dælme ha frembragt megen latter da det begyndte at brumme og i opdagede anordningen. *g

Offline Anne Ranch

• Passiv bruger
« Svar #95 Dato: 07 April , 2010, 17:52 »
Det er da sjovt at se det sted igen ;D

Jeg er kommet der meget, da Rottweilerfolket mentaltestede hundene på den kæmpestore og super dejlige grund (jeg var en af testerne). Huset samt indretningen bar tydeligt præg af mandens kunstneriske sans. Bare den drage der ligger oven på muren ved teressen, den er da forrygende /o

Parret flyttede hvert år den 1/4 sengen ud under halvtaget ved karpedammen, der sov de så ude til 1/10 sammen med hundene. De havde ligeledes fundet en syg ælling eller gæsling, den sov også i sengen til den var voksen nok til at flyve med de andre....... 8)

Dengang var der VIRKELIG flot og velholdt. Den lille frække engelske sportsvogn holdt i garagen.

Et spændende, kærligt, humørfyldt ægtepar, som aldrig sagde nej til go mad, rødvin og gode historier.

Men livet kan hurtigt gå den anden vej - for os alle, altså hvor livet bliver op ad bakke hele vejen.

Jeg misunder jer huset, haven og omgivelserne på trods af rotter, el, møg osv, for det er bare et spændende sted /o /o /o

Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #96 Dato: 08 April , 2010, 07:08 »
Hej Anne

Ja, vi er også meget glade for stedet  ;).

Vi mødte jo sælger flere gange, da hun var til stede ved hver fremvisning og også var der på overdragelsesdagen. Hun fortalte at hun og hendes mand havde lavet alting selv, og hjemmet bar i den grad præg af, at de begge var/er særdeles kunstneriske anlagt - der var malerier og skulpturer alle vegne og i værkstedet stod en rigtig lerbrændeovn. Så vidt jeg kunne forstå mistede hun sin mand for nogle år siden, og det var også derfor at hun havde valgt at sætte huset til salg, da der var for meget vedligeholdelsesarbejde for én person.

Jeg er rigtig ærgelig over at vi har fået en skæv start - mht. sælger og os. Hun er flyttet til et hus i samme by, så vi møder hende jo jævnligt når vi er i Brugsen eller når hun går tur med sin hund i skoven, og det er ret ubehageligt eftersom vi har flere sager kørende vedr. erstatningskrav  :-\. Jeg gider ikke være på kant med nogen - slet ikke den tidligere ejer som jo kender ejendommen ind og ud, og som måske kunne hjælpe med de spørgsmål der dukker op hen ad vejen. På den anden side glemmer jeg heller ikke den første måned i vores nye hjem; rotter - manglende strøm - affald efterladt i hus og have - osv. MEN! Vi må videre og glæde os over alt det som du også nævner: Naturen, karperne i den lille dam, søerne osv.  :).
Venlig hilsen Tanja

hoejberg

• Gæst
« Svar #97 Dato: 08 April , 2010, 18:00 »
Tillykke med alt det dejlige der sker i år.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #98 Dato: 14 Maj , 2010, 08:18 »
Åh hvor jeg glæder mig til d. 21. maj. Der kommer der en bulldozer og rydder hele det vestvendte hus og udestuen for indmad, så vi kan starte på en frisk.

Vi kom hjem onsdag aften til et skrækkeligt syn. Vandvarmeren på loftet var sprunget læk og det FOSSEDE ned med vand igennem loftet. Det var som at stå under en bruser, og ALT i køkkenet er blevet ødelagt. Skabslågerne er faldet af, maden er ødelagt, opvaskemaskinen er ødelagt, gulvene er ødelagt, alle de ting og papirer der lå på køkkenbordet er ødelagt, elektriciteten i køkken er ødelagt og sidst men ikke mindst: Al den nye isolering vi lige har fået lagt på loftet efter rotteangrebet i november er ødelagt... <W.... Nu står vi med en kæmpe oprydning foran os. Hele stuen flyder med ting der ligger til tørre og midt i det hele står en affugter fra skadeservice som brøler, så det næsten er uudholdeligt at være indendøre :(. Kunne vandvarmeren ikke bare have holdt éen uge mere? Så havde vi koblet den fra og smidt den ud, når vi gik i gang med nedrivningen >:(.

Jeg tror jeg går ud og siger hej til kyllerne og sætter mig til at vente på d. 21. maj :-\.
« Senest Redigeret: 14 Maj , 2010, 08:21 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #99 Dato: 14 Maj , 2010, 08:20 »
..
Venlig hilsen Tanja

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #100 Dato: 14 Maj , 2010, 08:26 »
Nej for hulen da også!!! Føler med dig.. *t *t

Trøst dig med, at når I engang er færdige, bør det hus være i tip-top form!

Håber der er en forsikring der dækker!
Mvh Marianne

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #101 Dato: 14 Maj , 2010, 09:04 »
Hold da kæ.. !    Mindes jeg tidligere har svaret på denne tråd...og, det er længe siden...og, der er sgu efterhånden materiale til en hel roman om det ´ Håndværkertilbud´ i fik overtaget.
Forstår godt du glæder dig til det bliver revet ned. :)
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #102 Dato: 14 Maj , 2010, 09:09 »
Åh nej! Stakkels jer  *t Du må ud og kramme nogle små kyllinger, og glæde dig til det hele bliver tip-top engang....
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #103 Dato: 14 Maj , 2010, 09:19 »
puh ha...I har nok at se til!!
Håber at I snart kan komme videre og får ro på....det er så hårdt, mens det står på!!
Mange tanker til jer!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #104 Dato: 14 Maj , 2010, 10:41 »
Åhhh nej Tanja. Det kunne I godt ha været foruden !
Sender prompte en kæmpe cyber krammer. *t *t *t *l *l *l