Hej Lene og Christina
Ih hvor hyggeligt at I kom forbi tråden igen

- og tak til Christina der lige smed mig en mail om det...
Jeg har ikke været forbi et stykke tid, da her sker lidt meget her i det lille hjem. Jeg har stadig ingen hønsegård

men får det forhåbentlig meget snart. Jeg har jo også fået lovning på nogle araucana æg her til foråret- dvs. nu, så NU må der snart gang i byggeriet.
Mht. huset så har vi søgt efter håndværkere i snart 2 måneder, som kan lave vores ombygning for os. De lover og lover, men når tilbuddet kommer så ligger prisen flere 100 tusinder over vores budget. Endelig fandt vi en som kom med et godt tilbud, og hvor det hele var på regning og på kontrakt. Han var ude og se på det 2 gange, og lovede at prisen holdt og han nok skulle sende en kontrakt. Han skulle gå i gang 6. april. For 1½ uge siden rykkede vi for kontrakten, og så var der lige pludselig røget 60.000 oven i prisen, hvilket blev beklaget, men det kunne ikke gøres anderledes

60 t her og 60 t dér... Det løber op, så det havde vi ikke lyst til. Nu har vi "gang" i den lokale tømrer som har lavet vores lofter/isoleringen efter rotterne, og ham stoler vi på. Han skal dog ud og samle et team først før han kan give en endelig pris, så det bliver desværre ikke lige nu vi går i gang med ombygningen.
Vi skal:
Indrage den eksisterende udestue til alm. dagligstue + entre = ny tagkonstruktion med rytterlys, nye vinduer, gulvet skal bankes op, der skal lægges gulvvarme, nye klinker, skillevæg.
+
Rive al indmaden ud af det vestvendte hus = banke gulve op, lægge gulvvarme, nye klinker, nye trægulve, nyt badeværelse, nye vinder, nyt køkken, nye lofter, nye skillevægge.
Det kommer til at tage tre måneder og i de tre måneder skal vi bo i det østvendte hus, hvor vi just selv har fået vores gæsteværelse færdigt - se billedet af Lars der er ved at male de nye lofter. Ud over gæsteværelset er der et badeværelse og et værksted, hvor vi skal lave mad og have vores møbler stående. Det bliver en sej omgang, men nøøøj hvor bliver det hele bare flot, når det engang er færdigt.
Rotterne er heldigvis for længst væk, og der bliver ikke længere spist gift i rottestationerne rundt om huset

. Vores to katte fanger en del mus (eller dvs. det gjorde de - vi mistede kære lille Laurits d. 27. marts. En idiot på vores lille blinde vej havde ramt ham - han kom først hjem efter 30 timer, hvorpå vi måtte til dyrlægevagten kl. 21 om aftenen. Han kunne ikke reddes

).
I vinter har vi sovet foran brændeovnen på to madrasser, og klaret os med lånte el-radiatorer som har kunnet holde temperaturen på ca. 16 grader. Der dukker stadig sjove ting op (som fx en pumpe der har cirkuleret vand igennem det indbyggede komfur og ned til hundens - i komfuret - indbyggede vandskål), men jo flere mærkelige ting og utætte vinduer der dukker op, jo mere trækker vi på smilebåndet, og tænker "om 3 måneder... OM 3 MÅNEDER..."

Når håndværkerne går i gang, går vi i gang med al det udendørs INKL. ET HØNSEHUS + GÅRD TIL MIG... Hvis nogen har lyst, er I velkomne til at kigge forbi herude på Overdrevet

.
Og så lige et P.S: Fra d. 16. april kommer der til at bo en "ægte frue" i huset efter et besøg på Rådhusvej 1 i Holbæk (så kan I nok gætte hvad der ligger på dén adresse

)

.