Kære fjerkrævenner
En lille opdatering på vores husprojekt: I maj 2011 rev vi jo alt det gamle "indmad" ned, og startede på en frisk med helt nye rum inkl. inddragelse af udestue til helårsbeboelse.
Status juni 2011: Det meste blev først klar i december 2010. Tømreren kom kun når det passede ham, og til sidst var det kun hans kammerat der kom et par timer om ugen, ofte med børnene under armen. Efter jul kom de slet ikke mere, og vi hørte intet fra dem.
Vores tømrer har efterladt os følgende: Manglende tag på terrassen, manglende fuger i samtlige vinduer, manglende afslutning på div. flisearbejde, forkert konstrueret tagkonstruktion i stuen, forkert monterede gavle, manglende sternbrædder på taget, kun 1 lag gips i stuen, forkert udførelse af selve konstruktionen i stuen i forhold til arkitekttegningen, døre der enten binder eller åbner af sig selv, skæve gipslofter over alt m.m.
I januar hyrede vi en byggesagkyndig til at lave syn og skøn på ombygningen, og det er resulteret i et enkelt møde med vores tømrer. Han vil gerne lave tagkonstruktionen om, da det er lovpligtigt, men han vil ind til videre ikke rette op på de skæve gipsplader i stuen, hvor pladerne bugter sig så meget, at filt og maling har slået revner og skruerne er på vej ned igennem filten, da de ikke er hæftede i den anden ende. Han ville dog gerne lave det om til alm. timeløn (!)
Byggesakyndige har i går skrevet til vores tømrer og bedt ham om at følge hans egen branches retningslinjer for gipsarbejde, dvs. 2 lag gips. Han skal rette forskallingen op, og sende nye tegnigner på tagkonstruktionen. Nu går der sikkert mange uger før vi hører fra tømreren igen.
Vi er rigtig kede af hele situationen. Vi har stadig ingen stue, og har ikke haft det siden vi flyttede ind i november 2009. Vores drømmehus er blevet lidt af et mareridt. Stuen ser forfærdelig ud, og jeg er ked af det rum, som det er kommet til at se ud. Arkitekten havde en hel anden idé. Lige nu vil vi bare gerne have sagen afsluttet, men jeg tør slet ikke tro på det nogensinde bliver godt.
Det blev en lang beretning, men jeg trængte lige til luft. Jeg fatter ikke den moral der er blandt nogle håndværkere. Jeg forstår ikke hvorfor de synes det er OS der har et problem. Jeg forstår det bare ikke!
P.S.
Vi kæmper også med det firma der har leveret ovenlysvinderne, da de ikke er tætte, og de gider ikke komme og reparere det.
Vi kæmper også med flyttefirmaet der har ødelagt vores Fritz Hansen spisebord og stole. Den sag ligger hos vores advokat.
Vi kæmper også med det bassinfirma der har lavet vores koi-dam, da det taber vand.