Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rede til ænder  (Læst 6794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline manniken

• Passiv bruger
Rede til ænder
« Dato: 30 August , 2009, 09:32 »
Hej

Jeg har nogle ænder der skulle begynde at lægge æg i løbt af denne måned. Men jeg er i tvivl om hvad de skal have af redekasse?? Der hvor jeg købte dem kunne jeg ikke finde nogen forklaring, de sagde at de bare lagde æg rundt omkring. Efter hvad jeg kan læse mig til så skulle de lægge æg om natten, er det rigtigt ?

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Rede til ænder
« Svar #1 Dato: 30 August , 2009, 11:05 »
Øh, hvorfor skulle de særligt lægge æg om natten? Vores moskusænder lægger æg, når de synes det passer. Det er oftest midt på dagen ;)

Vores ænder har også egne og alternative ideeer om redens placering, meeen vi har haft held af at bygge en lille kasse i stil med et skrukhus og stille en lav kasse derind med lidt halm i. Der har de fleste af dem lagt deres æg i år.
En enkelt har så gravet sig et hul under andehuset, hvor hun har ligget, og det var så også i orden.

Vores lægger kun æg indtil de har nok til at ruge på. Jeg ved ikke om, det ikke er sådan det er med ænder generelt?

Hvad slags ænder er det, du har fået?

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 August , 2009, 11:15 »
Tak for svar

Det er Khaki Cambells, en engelsk race. De er beregnet til æglægning og skulle lægge æg hele året. Jeg ved ikke om det passer men lad os nu se. Æggene her er til at spise, man kan faktisk her i Irland købe andeæg om ikke i supermarked så på div "Farmers market". Jeg ser frem til at smage et af dem . Jeg har 6 der i løbet af denne måned skulle begynde at lægge æg. Og så har jeg 6 der er en måned gamle. Ænderne er "vildtfarvet" syntes jeg, måske dobbelt så stor som en gråand men cirka samme farve for hunner. Jeg er spændt på hvordan det hele kommer til at forløbe.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 August , 2009, 11:40 »
Det synes jeg lyder rigtig spændende.
Andeæg smager godt, men det er jo ikke noget, der er tradition for at spise her hjemme.
Jeg har faktisk aldrig før hørt om folk, der holdt ænder for æggenes skyld (men man hører jo heller ikke alt herude på landet :) )

Kan man få billeder at se af dine ænder?

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 August , 2009, 12:54 »
Ja der kan godt blive billeder, skal lige høre kan man oploade her eller ska de ligge et andet sted, har ingen serverplads for tiden

Offline Tina Holmberg

• Bruger
« Svar #5 Dato: 01 ſeptember , 2009, 22:13 »
Ja, jeg vil da også gerne se billeder ;D

Du kan vælge at oprette billeder i dit eget galleri her på forum, og vedhæfte et billede fra dit galleri i dit svar her.

Eller du kan oploade det direkte fra din pc til svaret. Når du svarer, er der en som hedder øvrige funktioner, når du markerer den, får du mulighed for at vedhæfte en fil direkte fra din pc.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 ſeptember , 2009, 22:21 »
takker, skal nok lave et par billeder men det bliver først i weekenden, har lidt om ørene i disse dage