Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til hønselem i vinduet  (Læst 6699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
Hjælp til hønselem i vinduet
« Dato: 29 August , 2009, 10:26 »
Mangler lidt inspiration til hvordan man nemmest laver en hønselem i vinduet. Muren er en gammel kampestensvæg, så den mulighed er udelukket. Har tænkt lidt på bondehusvinduer, da de gamle vinduer skal skiftes alligevel. Men hvordan får man lige lavet det, så det er pænt og funktionel? Er der nogle der har billeder eller andre input, så modtages de med glæde
 <+ 
Hilsen Vinni

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Hjælp til hønselem i vinduet
« Svar #1 Dato: 29 August , 2009, 10:30 »
Har du tænkt på gammeldags staldvinduer? Jeg har sådan nogle, hvor der er et af ruderne der kan lukkes op. Det er stort nok til duerne, men måske kan du finde et, hvor også høns kan komme igennem. Prøv Gul og gratis, loppemarkeder på landet m.v. Men det kræver jo noget arbejde...
Mvh Marianne

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #2 Dato: 29 August , 2009, 10:36 »
Det skal være sådan at mine gumpe tunge wyandotter kan komme igennem  ;D Ville gerne at man kunne lave noget med snore hejs, så man ikke skulle ind i huset. Og engang når jeg vinder i lotto, så skal det være automatisk. Ja man har jo lov til at drømme  ;)
Hilsen Vinni

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 August , 2009, 14:53 »
Jeg havde engang (i et andet hus end det, hvor jeg bor nu, hvor havedøren var glas) en kattelem i køkkenvinduet.  (Ikke et ord om katte på køkkenbordet!)  Vinduet var "trefløjet", og jeg fik den ene fløjs glas skiftet ud med en træplade, hvor det var nemt at indsætte en kattelem.  Systemet kunne vel også bruges til en hønselem.  Det er selvfølgelig bedst, hvis der er mere end ét vindue, så der stadig kan falde dagslys ind.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 August , 2009, 20:35 »
Måske var løsningen et vindue isat plexiglas, det er nemt at arbejde med og der kan snildt monteres en kattelem el. anden form for åbning, og der kan stadig komme lys ind...

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 August , 2009, 21:25 »
Har du nogle mål Vinni , på det eksisterende vindue og hvad er det eksisterende vindue lavet af ?
Som Bjørn nævner kommer du langt med plexiglas . Hvis du så tilmed har en gardinstang og lidt andet godt kan det godt arrangeres billigt og snildt.
Men lidt mere info , så tror jeg der hurtigt dukker nogle løsninger op til dig  ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #6 Dato: 29 August , 2009, 21:39 »
Det med lyset er ikke noget problem, for der er 6 stk. vinduer i rummet. Målet på dem finder jeg ud af imorgen (kyllerne er lagt i seng  ;D) den med plexiglas er måske løsningen, med mindre manden bestemmer sig for at prøve at bore i vægen aligevel (Han elsker ting der larmer og ødelægger) 
Hilsen Vinni

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #7 Dato: 31 August , 2009, 09:30 »
Tak for de gode ider  <E Efter en grundig gennemgang af murværket har vi besluttet at prøve at bore hul, og hvis det lykkes så vil det gi mulighed for 3 rum  *k. Må jo heller bygge stort når det skal være. Har været så letsindig at forud bestille en flok blå wyandotter til om 2 måneder, så der skal jo til at ske noget. Vi venter med at købe vinduer indtil vi ved om det kan lade sig gøre. Ellers bliver det nok noget med en træplade i vinduerne. @liski det er sjovt at du nævner det med kattelemmen, for det havde vi også i vores gamle hus  ;) og det virkede perfekt. I bliver nok bombaderet med billeder når hønsehuset er færdigt  ;D kan nok ikke la være....glæder mig.
Hilsen Vinni

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 31 August , 2009, 13:00 »
Vi glæder os også til billederne, Vinni
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk