Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min hane angriber mine børn!  (Læst 15094 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Min hane angriber mine børn!
« Svar #15 Dato: 20 August , 2009, 18:04 »
Jeg husker stadig en episode fra jeg var meget yngre. En bekendt som vi købte en friskslagtet hobbykylling af i ny og næ kom en dag hjem til os med sin lille søn på ca. 5 år (eller der omkring...) - straks da han kom ind af døren sagde den lille knægt: "Gokkemand gokker mig, og så gokker far gokkemand. Nu gokker gokkemand ikke mig mere!"

Den historie siger samtidig alt om min holdning til aggressive haner. Én gang er en gang for meget i min hønsegård - så vil jeg hellere undvære en hane til jeg finder en ny!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 20 August , 2009, 20:55 »
Sikken en sød historie, Morten.  *f
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #17 Dato: 20 August , 2009, 22:33 »
Christina - jeg har sendt en PB. Jeg har nemlig stadig en ekstra hane gående, ham er du velkommen til at prøve  :)

Tak, Søtte! Jeg håbede netop at du ikke havde slagtet dem alle endnu...så kan I måske få "Guldberg i flødesauce" på menuen en af dagene!  *e  ;D

- så desværre... af med hovedet (det kan jeg jo sagtens sige ;) )

*g Åh, du er så sød! *l Og ja, jeg synes også bare han er sååå flot, det var også en af medfaktorerne til at jeg beholdte ham... *r

Af med knoppen, selv om det godt nok er ærgerligt for hanen.  /d  I naturen ville han velsagtens være en stor succes.  :-\

Ja, det er lige det der er mit dilemma  :-\

Jeg siger som de forrig. Slagt ham, sådan en hane er ikke værd at gemme på. Det er lidt langt væk, men jeg har en stor hanekylling gående, hvis det var noget? Du kan bare komme og hente ham, for han bliver alligevel snart slagtet :)

Tusind tak for tilbuddet! *l Dog tror jeg Louise har noget godt i gemmerne, og hun bor 10 min herfra, ellers mange tak *l

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 20 August , 2009, 22:43 »
Der skal jo nok ikke den store overbevisning til, med det rungende kor af forummedlemmer der vil se blod :P

Men jeg kan da sige at hvis en af mine haner angreb mine børn så ville han ikke have mange dage igen...
Iøvrigt har jeg aldrig haft en aggresiv skånsk blomsterhane. Så det er ikke noget generelt for racen.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #19 Dato: 20 August , 2009, 23:25 »
Nej, jeg tror også godt jeg ved hvad det ender med...typisk at jeg har haft hele 9(!) flotte haner at vælge imellem, og så ender det sådan her!! ::) Men en af de andre var også aggressiv... Dog ikke så udtalt som Guldberg, men han hakkede ud efter mig og manden, når han lige var i dårlig humør :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 21 August , 2009, 07:41 »
Det er aldrig en nem beslutning, man holder trods alt af kræet på trods af unoderne  :-\
Men tro mig, det er heller ikke sjovt at have en hane, hvor man lige tjekker ud gennem vinduet, om det er sikkert at gå ud  /d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 21 August , 2009, 14:51 »
Helt okay, det var også bare et tilbud, til hvis di stod og manglede en hane :D.. Godt at du kan finde en der er tættere på :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.