Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg kan simpelthen ikke stoppe igen..  (Læst 2980 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: Jeg kan simpelthen ikke stoppe igen..
« Svar #15 Dato: 18 August , 2009, 12:46 »
Ha , kender det kun alt for godt , her i huset er det bare kvinden i mit liv der blev smittet senere end jeg  :D
Jeg var lidt til familiens morskab , så fulgte knægten med , så kom Berits "silkevild" ind på matriklen og nu har konen så bestilt et specielt hus til en lille flok silker !!!!  Men det er og bliver et vinter bygge projekt - først skal den store løbegård være færdig , dernæst skal kalkuner og perlehøns have forbedret deres bolig = derefter kan vi bygge silke bolig ..

Øøøøøøøh - tror jeg nok måske det kan vente så længe

dunhjernest
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #16 Dato: 18 August , 2009, 13:45 »
Han er helt klart en "keeper". Han har altså fundet sig i mine særheder i efterhånden 16-17 år, så det er nok helt sundt for ham at slippe ud og se på vand ind imellem. Så glæder han sig pludselig til hverdagen på land igen. ;D

Min mand har jo også været sømand. Jeg syntes også at det var en god rytme for hold da op hvor var der mange ting der liiiiiiige skulle laves når han kom hjem.
Skønt at din mand også er smittet.... *f

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #17 Dato: 18 August , 2009, 13:53 »
Ha , kender det kun alt for godt , her i huset er det bare kvinden i mit liv der blev smittet senere end jeg  :D
Jeg var lidt til familiens morskab , så fulgte knægten med , så kom Berits "silkevild" ind på matriklen og nu har konen så bestilt et specielt hus til en lille flok silker !!!!  Men det er og bliver et vinter bygge projekt - først skal den store løbegård være færdig , dernæst skal kalkuner og perlehøns have forbedret deres bolig = derefter kan vi bygge silke bolig ..

Øøøøøøøh - tror jeg nok måske det kan vente så længe

dunhjernest
jan
Hvor det glæder mig, tænk hvad sådan en lille silkevild kan gøre ved folk *f
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #18 Dato: 18 August , 2009, 14:25 »
Ja, hurra for sømænd. der er utroligt så mange projekter de får sat i gang, og nogle gange får de dem endda afsluttet... <H
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #19 Dato: 18 August , 2009, 21:07 »
Ja jeg har tænkt på selv at gå igang :D men jeg er ikke så god som ham til at lave noget der er godt og hvis jeg fylder staldene med hønsebure uden han ved det får jeg jo problemer med at skære huler i væggen for ud skal mine dyr, så får jeg dem til at rende på staldgangen og det er jo træls ;D Men jeg køber dem bare og så er det jo først når jeg skal til at bruge rugeæg at de skal sorteres ud 8) så måske han får tid til noget der.
Jeg syntes det er så hyggeligt når folk ringer på dyrende og man så sidder og knævrer høns i en halv time eller når de kommer og får sådan en hyggesnak. :D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #20 Dato: 18 August , 2009, 21:14 »
Og det er jo faktisk ikke en dyr hobby at have for det dækker jo sig selv ind men der er jo så ikke det vilde overskud i det, men det er sjovt.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
« Svar #21 Dato: 18 August , 2009, 21:31 »
Citér
på et tidspunkt tror jeg at jeg havde over 70 kyllinger af diverse racer
Hold da op... det var mange!

Man skal da vist være kreativ inden for regnskab, hvis man skal kunne få det til at løbe rundt med hønsehold  ;D
Meeeeeeen - hvis man også regner livsglæde og hygge med, så er der rent overskud /o 
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #22 Dato: 18 August , 2009, 21:36 »
Livsglæden var utrolig stor med mine skønne dyr som nu er ud over hele landet, men jeg glædes ved at følge dem, der er nogle som betyder mere end andre  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 18 August , 2009, 21:38 »
 ;) min mand siger jeg har høns på hjernen, jeg har børstet hovedet godt. nu drømmer jeg om araucanaer til foråret lykkes det nok. jeg melder mig gerne ind i klubben. knus randi

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #24 Dato: 18 August , 2009, 22:41 »
Hvis man nu sælger deres æg til 5-6 kr stk dækker de sig jo ret godt ind selv, rundt regnet går det lige op for mig i år, hvis man tager en anden hobby koster det jo noget mere, ;) men nu har jeg heller ikke regnet hvad det har kostet at lave de 8 bure vi har lavet med. det er 2000 kr stk men de skal jo også holde mange år. /4
Mvh Bettina.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 18 August , 2009, 23:28 »
Jeg tror helt ærligt ikke man skal kaste sig ud i for store ROI (forrentning af investering (Return On Investment)) beregninger på fjerkræhobbyen. Så tror jeg filmen knækker.
Det vigtige er glæden ved hobbyen og det at vide at ens æg og slagtekyllinger/ællinger/gæslinger etc har haft et godt liv, ikke er fyldt med marinade (læs indpumpet vand), medicin osv. Mange ting der er utroligt svære at gøre op i penge.
*p
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 19 August , 2009, 06:19 »
Hørt, Erik!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 19 August , 2009, 06:45 »
Nu koster høns jo sjældent det store i dyrlægeregninger - så derfor vil jeg regne det for en billig hobby ;D

Det ernol ligesommed alt andet dyrehold. Man skal gøre det for hobbyen og hyggen. Kom engang til at regne ud, hvad hunden (Som er et 60 kgs. skravl) har kostet os udover anskaffelsen. Det gør jeg aldrig mere.
Som Erik siger, tror jeg også, det skal handle om glæde og tilfredshed (også med det man spiser) - og ikke mindst det psykologisk sunde i at se på høns - og det er jo uvurderligt.

Og kan man så tjene et par kroner undervejs, så er det vel også okay ;D