Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det går ikke alt for godt her  (Læst 2563 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Sv: Det går ikke alt for godt her
« Svar #15 Dato: 17 August , 2009, 21:53 »
Hvor er det bare trist, kemobehandling er hårdt, håber den får bugt med den forfærdelige sygdom og det hele igen bliver lidt lysere.

VH Gunni.

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
« Svar #16 Dato: 17 August , 2009, 23:09 »
Trist læsning, Lise. De bedste ønsker for jer fra mig også  *l
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 18 August , 2009, 07:34 »
Kære Lise

Det gør mig ked af at høre om det. Du og din mand får en stor  *l
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #18 Dato: 18 August , 2009, 07:49 »
Kære Lise

Du og din mand få også et stort  *l herfra.

Mvh Viben

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #19 Dato: 18 August , 2009, 09:03 »
Kære Lise,

Åh, hvor er det dog trist at høre  :'(  Jeg håber det bedste for din mand og sender en masse kærlige tanker.
Jeg har savnet dig på Forum, men nu forstår jeg, hvorfor du har været tavs.
Jeg sender dig lige en blød, varm hundesnude - det er den bedste trøst jeg kender:

Kærlig hilsen
Louise
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 18 August , 2009, 13:35 »
Tak, Louise, det er en rigtigt god, varm, blød hundesnude!  Min egen (hunds!) er lidt for spidsnæset i forhold til din, men den er nu også god, hvis hun ikke lige hellere vil sove. *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #21 Dato: 18 August , 2009, 15:16 »
Kære Lise.
Hvor er jeg ked af at høre årsagen til dit fravær på forum. Jeg sender dig de bedste og varmeste tanker og et stort knus.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 19 August , 2009, 13:54 »
Nu ser det ud til, at der er løsning på blodmideproblemet.

Hønsehuset (12 kvadratmeter) er gjort rent. Vores løvsuger var meget effektiv til at fjerne de træspåner, hønsene går i og spindelvæv og sådan noget. Den støvede meget, så hvis nogen vil bruge metoden, vil det være en god idé at tage en støvmaske på - en af de hvide, malere sommetider bruger. Så er der blevet vasket ned med en stærk stråle vand.

Rentokil her været her og sprøjtet med noget, der hedder sulfac, som man ikke selv kan købe. Det forstøves i bitte små bobler, som indeholder stoffet. Når en mide rører boblen, får den sulfac på sig og dør. Det er virkningsfuldt i 1½ måned, så eventuelle senere klæggende mider dør også.

Jeg køber hydratkalk i dag og giver huset en omgang om de 1½ måned, så jeg ikke forstyrrer virkningen af sulfac'en.

Jeg skal nok lige tilføje, at det ikke er billigt, det bliver omkring 700 kr. Har ikke fået regningen endnu, så det er bare løseligt opgivet pr. telefon. Hvis det virker, ville jeg gerne betale langt, langt mere. Miderne er det mest ækle, jeg nogensinde har været ude for.
*k *k *k
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 19 August , 2009, 17:56 »
Godt du slap af med det pak!  /o
Jeg har 7-9-13 ikke haft nogle siden sidste år i september, som forhåbentlig bliver første og sidste gang.
Til alle vil jeg sige, at det er højsæson for krybet netop nu!
Efter jeg fik renset godt ud, har jeg brugt Stalosan dels i redekasserne under redematerialet (spåner) og dels på gulvet. Jeg købte en hel sæk, og der er knap nok taget af den  :D
Efterfølgende har jeg været meget opmærksom, og her i den tidlige sommer gjorde jeg huset rent en dag, hvor det var solrigt, lunt og blæsende. Efterfølgende kalkede jeg indvendigt og sprøjtede sidepindene med Stald Chock. Alt var fint og tørt, da hønsene gik til ro for natten.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 19 August , 2009, 20:08 »
@ Lise

Al mulig held og lykke fra mig også, kræft er virkelig en led sygdom, men den kan heldigvis overvindes.

« Senest Redigeret: 19 August , 2009, 21:58 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #25 Dato: 19 August , 2009, 21:35 »
Dejligt I i det mindste ikke skal tænke på de klamme mider mere! :t Og det er rart at vide lidt nærmere, hvordan man lige gør, hvis uheldet skulle være ude. 700,- er jo selvfølgelig mange penge, men i forhold til den tryghed det giver at vide, at der har været nogle proffesionelle inde over, er det ikke så meget. Jeg vil da ihvertfald overveje det, hvis jeg engang skulle stå med problemet selv :)

Og hvor dejligt at se et nyt billede af dig! *h Er du lige blevet klippet?

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 19 August , 2009, 23:20 »
Jep, lige blevet klippet  :o  Er glad for det  :P
Venlig hilsen
Lise Kirk

Offline Sille

• Passiv bruger
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
« Svar #27 Dato: 20 August , 2009, 09:29 »
Føler med jer - er selv midt i et kemo-forløb - øv.
Hilsen Sille