Knald godt billede. Fantastisk så godmodige disse store hunde er. Har selv GD (som det ses af min profil). Det er min tredje GD. Den første var en gul tæve, god som dagen var lang, og kunne formentlig have ligget på samme måde som din. Desværre fik hun en mavedrejning som 8-årig og måtte aflives. Nr 2 i rækken var helt anderledes, tigerstribet alfa-tæve, og lidt svær at styre. Hun tog høns og andet fjerkræ hvis hun kunne komme afsted med det. Og så var der et eller andet der var gået galt i avlen. I en alder af 2 år begyndte hun at blive aggressiv overfor vores Westi. Westien var 3 år da nr 2 GD kom hertil, så GD-en var jo vokset op med en Westi på ejendommen. Men af 3 omgange indenfor mindre end en måned, tændte hun fuldstændig af og forsøgte at slå Westien ihjel. Det var uholdbart og vi lod hende aflive. Snøft. Min dejlige hund. Men vi turde ikke holde hende. Tænk hvis det næste gang var et barn hun tændte af på.
Nr 3, den på profilen, er endnu en succes. En rimelig stor han, og ligeså god og tillidsfuld, som han er stor. Jeg tør dog ikke sætte en 'høns' ned til ham endnu, da han blot er en stor hvalp, men jeg tror det vil kunne lade sig gøre i fremtiden. Han går med i hønsehuset når jeg henter æg, der står han blot i døråbningen og kigger, og indsnuser duften af hønselort, snuden helt nede i den nærmeste klat.