Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjaelp til raevesikker hoensegaard!!!  (Læst 14367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mira

• Passiv bruger
Hjaelp til raevesikker hoensegaard!!!
« Dato: 13 August , 2009, 23:53 »
Hej alle i kloge hoveder!

Kan nogen hjaelpe mig til en fremtidig raevnesikker gaard?  ???

Hvad slags traad, net osv. Skal der stroem udenpaa? Hvor langt skal hegnet graves ned osv osv?

Paa forhaand tusind tak,

Mira :)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hjaelp til raevesikker hoensegaard!!!
« Svar #1 Dato: 14 August , 2009, 22:10 »
Min gård er hegnet med volieretråd, det er noget kraftigere og finere masket end både hønse- og kyllingetråd. Det går ikke ret langt ned i jorden, til gengæld har jeg gravet en flise ca. 20 cm. lodret ned i jorden på ydersiden af tråden og lagt store fortovsfliser hele vejen rundt udenfor de lodrette fliser. Jeg har ladet mig fortælle at ræven ikke kan finde ud af at bakke og grave sig ned under fliserne når de står på den måde - det er noget med at når han møder den lodrette flise forsøger han at grave, med det kan han jo ikke fordi han så står på fortovsflisen. Det med fliserne har da virket indtil nu - og jeg ved at han har været forbi, jeg har set ham og der har aldrig været gravet uden for fortovsfliserne...

Min hønsegård er overdækket med kyllingetråd - dog er der nogle små huller omkring to høje birketræer, der vokser op gennem "taget" i gården.

Jeg har ladet volieretråden stikke ca. 20 cm. op i toppen, da jeg satte det på. Det ekstra stykke har jeg så bøjet skråt nedad, så hvis nogen prøver på at kravle op på hønsegården møder de en lidt større udfordring (som vores mange katte i hvert fald ikke kan klare - de har ellers prøvet...)

Jeg har egentlig strøm lige i nærheden af hønsegården, men jeg bruger det ikke omkring hønsegården.

Ja det var så historien om min rovdyrssikring - god fornøjelse!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline gitteholk

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 August , 2009, 22:36 »
Hej Mira.

Ja, hvem har ikke mareridt om besøg af ræven !!!!

Jeg har haft besøg, men heldigvis har den kun taget en enkelt i ny og næ når de har gået frit ude i haven.

Hønsegården har jeg "sikret" ved at lade mit kraftige voliere hegn på 1x2 cm fortsætte ca 40 cm ned i jorden.

Go held med projektet!
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 August , 2009, 08:12 »
Hej Mira.

El-hegn er i mine øjne non plus ultra ! Og som mortends skriver en eller to vandrette fliser hele vejen rundt , så kan Mikkel godt regne ud han skal grave laaangt og dybt inden han kommer ind - og nøjes med mus i stedet.
Den ene tråd fra elhegnet monteres ret lavt : 5-10 cm over flisen , den anden tråd fra elhegnet monteres oppe ved kanten af volieren , så når Mikkel og kattene prøver at komme over får de et svirp og falder ned , lysten falder også til at prøve igen  ;D

El-hegn behøver du ikke købe fra nyt  ;) Det er simpel elektronik og de gamle runde modeller med metal hus fåes for et par hundrede kr i dba-guloggratis , de har kræfter nok til en meget stor hønsegård !

Dunhjernest
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #4 Dato: 15 August , 2009, 09:58 »
Du kan også grave eternitplader ned i stedet for fliser eller tråd

Her er en beskrivelse af el-hegn til sikring af hønsegård
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=44
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Mira

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 August , 2009, 23:55 »
Ih tusind tak for de gode raad og billeder! Saa er det bare at gaa i krig  /o