Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg Søger wyandotter eller Oprington på sjælland.. HJÆLP!  (Læst 1800 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jane Berg

• Passiv bruger
  • Se også min hjemmeside : www.dog-speaker.dk
Jeg har endelig fået gang i mit hønsehold og er startet ud med to lyse sussex og 2 brune New Hampshire.. de er 3 uger gamle.. jeg aner ikke om de er haner eller høner.. krydser fingre for det er høner.. hvor gamle skal de være før man kan se hvad køn de er??

nu mangler jeg så bare enten to Oprington eller 2 wyandotter.. men de steder jeg har ringet rundt efter dem kan de ikke fås mere i denne sæson.. og jeg må nok indrømme at jeg meget nødigt tager til jylland for at finde dem.. er der nogen herinde der kan hjælpe mig..

jeg får også at vide at de helst ikke må være meget ældre end dem jeg har nu da de ellers vil være lidt hårde ved de små..

håber i kære medlemmer her i forummet kan hjælpe mig..

hilsen den nye hønemor..
Jane Berg.
1.1 Kochin
0.2 lyse sussex
0.1 brun new hampshire
0.1 gul sussex
0.1 Orprington
0.1 hvid skalborg.
0.1 sort batmann.
1.3 forskelligt farvede silker
0.0.1 wyandotter
1.0 Rottweiler.
1.0 IKKE hønsegal ægtemand.

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
Sv: Jeg Søger wyandotter eller Oprington på sjælland.. HJÆLP!
« Svar #1 Dato: 13 August , 2009, 23:07 »
Hvis det var noget har jeg en sort hane samt to høner, en gul og en tværstribet du må købe. Hanen har vist sig at være særdeles god til sit job, da vi lige har fået kyllinger. Samtidig er han sød og rar. Men jeg har en Teenagehane i gul som jeg ønsker at avle videre med og to haner i samme gård dur jo ikke. De er store Wyandotter alle sammen og de er fra 2008 og i fuld æglægning.
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte