Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lille-Pip og Prinsessen  (Læst 1681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
Lille-Pip og Prinsessen
« Dato: 13 August , 2009, 20:27 »
Nu skal I lige høre, hvor fint det går for Lille-Pip:

Lille-Pip fik jo selskab af en lille, sort kylling, som jeg nu kalder Prinsessen, for den har så kønne øjne ;) Der er en fin, lys rand omkring øjnene, og hals og bagdel er også lys. Og så opfører den sig en smule hjælpeløst  :D (Prinsessen vil helst spise lige netop dét, som Lille-Pip samler op eller taber - og følger den overalt. Den har vist ikke forstået, at de faktisk er søskende.)

I går modtog jeg den bestilte varmeplade med posten, og så blev værelset med arkitektlampen skiftet ud med en 2-værelses med varme og naturlig variation i lys nat og dag. Begge kyllinger var utroligt hurtige til finde rundt i nyindretningen - i løbet af 20 minutter havde de afprøvet alle faciliteter.

Som I kan se på billedet er Lille-Pips baghoved tørt og fint - udgangspunktet taget i betragtning. Det, jeg nu er spændt på, er, om der nogensinde vil komme fjer på. Men så får den i hvert fald ikke problemer med udsynet (ingen hønsefrisør her!), og skulle det vise sig at blive en hane (hvilket jeg IKKE håber  :'(), så er der lidt færre fjer at plukke  :-\

De fire søskende, der fik lov at blive hos skrukken, har det også alle fint  :D

Og nu da jeg har anskaffet mig en varmeplade, er manden sørme helt indstillet på, at der også skal en rugemaskine inden for døren, for ellers bliver det jo to meget dyre kyllinger  *f (tænk, at han kan finde på at sige sådan - denne hønsefeber komme ALDRIG til at giver overskud mht. økonomi  :D)

Det var bare lige min lille opdatering på Lille-Pip og Prinsessen  <D

Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Lille-Pip og Prinsessen
« Svar #1 Dato: 13 August , 2009, 20:53 »
Sikke en fin lille lejlighed  /o
Jo, Lille Pips hovede ser da fint ud efter omstændighederne, om h*n er skadet under klækningen, eller om det er noget genetisk er jo ikke til at vide. Mit gæt er, at der ikke kommer fjer, ligesom når man har et ar i hovedbunden.
Jeg ville nok sikre mig, at der ikke kom kyllinger efter Lille Pip uanset køn.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 13 August , 2009, 20:58 »
Lille-Pip ser da frisk og velfungerende ud. Og søsteren er nuttet. Smart lejlighed! Håber at Lille-Pip er en høne  :D og bliver MEEEEEGET gammel.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 13 August , 2009, 21:27 »
Fin indretning - med varme og mørke i den ene kasse, og lys og mad i den anden  :D

Dejligt, når det lykkes - også med de små handicappede!

Offline Marie-Louise

• Bruger
« Svar #4 Dato: 17 August , 2009, 23:34 »
Det går stadig rigtig godt med Lille-Pip og Prinsessen. Men... De er godt nok lidt kræsne - når det kommer til startfoderet. De har på blot to dage tømt hele foderbeholderen i jagten på én bestemt slags frø, der indgår i den undulatblanding, jeg har blandet i startfoderet! Sikke et svineri og mage til spild!

Til gengæld spiser de lystigt af såvel skørtidsler, røræg, havregrød, kogte ris og jordbæryoghurt! Måske skal jeg forsøge at bløde startfoderet op i yoghurten i morgen...? Det er jo ikke meningen, at de skal være SÅ forkælede. Men de VIL bare ikke spise det hårde, tørre foder.

Der var i øvrigt et farligt postyr i dag i kassen - de havde fundet ud af, at den blomme, jeg havde lagt ned til dem i går, var vildt lækker, så de drønede rundt efter hinanden for at få fat i det stykke, de lige havde gen-opdaget!

Det er altså skønt at have kyllinger så tæt på, at man hele tiden kan følge dem. Og hvor var det godt jeg fulgte jeres råd om at give Lille-Pip selskab  /o

Og hovedlæsionen læges tydeligvis dag for dag - inkl. dun! Men mon ikke de skal forblive stuekyllinger, indtil de er varmefri? Det går da ikke an at integrere dem hos hønemor, når de først er nogle uger gamle, vel? Jeg vil også savne dem forfærdeligt meget... :-[

Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 17 August , 2009, 23:41 »
Nej, jeg tror ikke det vil gå, for de kender jo ikke skrukken og hendes kommandoer. Måske kunne det gå fordi, der er andre kyllinger.  <A
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 18 August , 2009, 03:35 »
Nej, jeg tror heller ikke at det vil gå. Specielt skal Lille-Pips sår være HELT væk inden han/hun bliver udsat for flokken. Bare én kylling begynder at pille i det kan du starte forfra med sårplejen  :o. Men det er da også sjovt at følge dem tæt indendøre. Og så bliver de som regel ved med at være meget tillidsfulde og kommer f.eks. når man kalder, selv når de bliver voksne, hvilket jo kan være meget praktisk  ;).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marie-Louise

• Bruger
« Svar #7 Dato: 18 August , 2009, 08:05 »
Jeg tænker, det vil være smartest at sætte dem ind til de andre høns en uges tid INDEN, hønemor med de 4 øvrige kyllinger lukkes ind i hønsegården. 
Der er jo god tid til endnu, men tror I ikke også, det er den bedste rækkefølge?
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 18 August , 2009, 14:02 »
Det er vel nok dejlige billeder.  De er super søde, de to.  *p

Behold dem endelig inde - mest for din egen skyld, du nyder det jo kolossalt.  *l
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk