Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: NU! Høns i byen på TV2 lige om lidt  (Læst 4241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lena

• Gæst
Sv: NU! Høns i byen på TV2 lige om lidt
« Svar #30 Dato: 17 August , 2009, 13:21 »
av skal du ha'. - Nu må I sørme lige hjælpe en mindre forvirret person i sydsjælland.   :o

Har jeg ALDRIG gjort. Altså stået og kogt madrester/madpakker. Jeg giver dem ikke råt kød da jeg har læst det et sted og det virker jo logisk.  Men min gamle madpakke?

Skal det forstås på den måde at det stadig er pålagt?  Og hvorfra?  Og er der ikke forskel på kommerciel og privat hønsehold? Jeg véd at man skal have kørekort til bil og motorcykel, men hvor trækker jeg kørekort til høns?  ;D

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #31 Dato: 17 August , 2009, 13:58 »
Den regel om at koge madaffald blev ophævet i 2003. rent faktisk er det strengt taget ikke lovligt at fodre køkken eller madaffald med animalske produkter...

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,1702.msg12912.html#msg12912

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Lena

• Gæst
« Svar #32 Dato: 17 August , 2009, 14:21 »
tak til Finn for info  :)

Sikken en nedslående viden at få. Føler mig noget overrumlet og lettere chokeret.  Lidt ligesom Adam og Eva måtte have det da de blev smidt ud at Edens have. <W

Det er da ikke alle-mands viden, synes jeg  For så var der ikke så mange der talte med samme tunge i forum om at forkæle vores kæle-dægger med diverse guf fra køkkenet?  Det virker fuldstændigt absurdt på mig.  Hvis jeg nu aldrig havde meldt mig ind i det her forum og det tilfældigvist ikke var kommet til at handle om den pokkers leverpostejs-mad, så havde jeg i min lykkelige uvidenhed stadig gået og holdt mine høns som oldemor ville have gjort. 

Jeg er nu officielt dybt deprimeret  <W og er sikker på jeg udvikler angst for ikke at slå til som anstændigt og ansvarlig hønseholder, for hvor pokker skal jeg vide hvornår den næste forordning, regel kommer? Jeg kan jo ikke være sikker på jeg er så heldig at læse hvad Finn finder frem til forum, næste gang.

Jeg er da slet ikke sikker på at jeg GIDER lede efter hvad de finder på. >:( 

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #33 Dato: 17 August , 2009, 15:23 »
Ja ,det er til at blive deprimeret af alle de regler og forordninger som erstatter almindelig sund fornuft. Så vidt jeg kan bedømme er det en udløber af kogalskab hvor køer blev fodret med benmel fra køer og så blev det totalt forbudt at fodre med madaffald med animalsk produkter til noget som senere skal spises...

Men hvorfor det skal gå ud over høns i egen husholdning, det er vist et stykke skrivebordsarbejde. Jeg er også temmelig sikker på at det ikke bliver kontrolleret af dyrlægerne fra fødevareregionen om du giver dine høns resten af en leverpostejmad eller ½ kotelet fra dagen før...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Lena

• Gæst
« Svar #34 Dato: 17 August , 2009, 16:08 »
 :'( snøfte.... - tak søde Finn.  - god trøst.

Nu jeg filosofere lidt nærmere over det, er høns jo LIDT kødædere, er de ikke?   ;D ;D
Altså de er jo IKKE ligesom køer der kun æder græs, men kaster sig grådigt over mus og frøer.  ???
Ved ikke liiiiige om insekter kommer ind under kategorien "animalsk"? Gør de nok ikke. ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 17 August , 2009, 16:59 »
Høns er i allerhøjeste grad kødædere og har brug for animalsk protein!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Lena

• Gæst
« Svar #36 Dato: 17 August , 2009, 19:26 »
 ;) hæ... sådanne, Marianne.

Jeg er pludseligt kommet mig over min depression, tror jeg!
Jeg vil vandre ud af lykkens landevej uden så meget som en skramme, måske lidt forpjusket, men takket være jer skinner solen over mig, ... - også selvom det regner i dette sekund!

(tilbage til skrivebordet i EU, elendige!)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #37 Dato: 10 ſeptember , 2009, 12:12 »
Så er vi trendy igen...
http://go.tv2.dk/article.php/id-24957305.html

I storbyhaver er tagterrasser og gårdhaver med hjemmedyrkede grøntsager, urter eller høns, noget af det mest hotte lige nu..

― Mahatma Gandhi

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 10 ſeptember , 2009, 13:49 »
Lena : du vil komme til at opleve : civil ulydighed er en dæææææææææææææææjlig ting  ;D      Dybest set er det jo det der er tale om når vi fodrer som vi gør - endsige har mere end 30 høns - eller sælger økologiske produkter ved et vindblæst landevejsskur hi hi eksemplerne er mange ... Takket være diverse love om de så er danske eller eu nationale
                                  lige eller krumme agurker ?  :D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Lena

• Gæst
« Svar #39 Dato: 11 ſeptember , 2009, 15:03 »
Hanegalgak:
 ;D  jeg tror heller ikke jeg åååårker andet end "civil ulydighed" på det her plan. /o