Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: NU! Høns i byen på TV2 lige om lidt  (Læst 4282 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: NU! Høns i byen på TV2 lige om lidt
« Svar #15 Dato: 12 August , 2009, 21:38 »
Hej

Jeg har sku´ skrevet til Tv 2 at det var en lidt hurtig og for nem måde hun forklarede tingen på.

Jeg henviste selvfølgelig til dette udmærket forum.

Tommy
« Senest Redigeret: 12 August , 2009, 21:40 Fra Tommy Andersen »

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #16 Dato: 13 August , 2009, 08:29 »
Hej

Jeg har sku´ skrevet til Tv 2 at det var en lidt hurtig og for nem måde hun forklarede tingen på.

Jeg henviste selvfølgelig til dette udmærket forum.

Tommy

Det skal du nok ikke bruge tid på, da de før har givet udtryk for at go'morgen danmark er et underholdningsprogram/satire og at hvad de fortæller skal tages med et gram salt ;)

Så det er spild af kræfter  /d

Alene det at hun kan finde på at anbefale en gammel leverpostejsmad som foder til høns, siger mere end rigeligt  ::)

Mvh Viben

Susanne

• Gæst
« Svar #17 Dato: 13 August , 2009, 08:52 »
Alligevel godt, at nogen gør opmærksom på det!

Det faldt osse mig på brystet, hvor "let" det lød!

Nogen brædder, lidt hønsetråd og et gammelt skur, man alligevel har tilovers. Pris: 0 kr!.

Det er fint, at man ikke afskrækker nye hønseejere ved at komplicere tingene, men det her var næsten at nedvurdere seerne!

Og så generer det mig, når værten får sagt, at det er den nye trend at signalere, at man er økologisk bevidst ved at man holder sine egne høns! Altså en del af en kulisse, lissom når man har de rigtige havemøbler o.l.

Ommer! Ku være fint, hvis man lavede en gedigen udsendelse om det at holde havehøns. Kan sagtens se Søren Ryge som vært på det emne - på besøg hjemme hos et forummedlem  :D

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #18 Dato: 13 August , 2009, 10:16 »
Forenklet og poppet - ja, men positivt og letfordøjeligt. Det er da trods alt noget. Og sådan er stilen jo på det pågældende program. Skulle der mere "kød" og realisme på ville det blive sendt på DR2 og der ville ikke være nær så mange seere. Godt der bliver sendt begge dele, så informationerne rammer bredt.

Jeg håber at de der bliver interesserede i denne teaser giver sig af med at undersøge sagen nærmere og finder ud af hvad der i øvrigt rør sig på hønsefronten.

Gode gamle Søren R. har haft programmer med høns og andre fjerkræ, men det var da en super idé at han skulle besøge en her fra forum, så "vi" måske kan få nogle af de emner med som vi synes er vigtige.  /o

Og husk så; for pokker er vi trendy'e. :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 13 August , 2009, 10:43 »
Ja, det er godt at være på forkant med diverse trends: I årevis har jeg været en af de der besværlige, der ville have mælk i kaffen, nu er jeg bare oppe på beatet, mens jeg drikker min caffe latte *f
Samtidig sidder jeg og kikker på mine trendy havehøns......Kan I huske for nogen tid siden, hvor der var en, der solgte høns i den trendy sorte farve, der var postet et link her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,3920.0.html
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #20 Dato: 13 August , 2009, 10:56 »
I årevis har jeg været en af de der besværlige, der ville have mælk i kaffen, nu er jeg bare oppe på beatet, mens jeg drikker min caffe latte *f
Samtidig sidder jeg og kikker på mine trendy havehøns......Kan I huske for nogen tid siden, hvor der var en, der solgte høns i den trendy sorte farve, der var postet et link her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,3920.0.html

*g Guud ja. Tænk at vi er så trendy'e uden i virkeligheden at vide det ::) og egentlig heller ikke går op i det.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #21 Dato: 13 August , 2009, 12:54 »
Pis......nu har jeg ellers gjort det til en livsstil IKKE at være trendy  ;D Og så er jeg det dælme alligevel  ::)
Tja, det må jeg så bare leve med  ::)

Man kan håbe at de seere, som får blod på tanden og anskaffer sig et par høns, forhåbentlig hurtigt finder ud af at det godt kan betale sig at kræse om de små putter, og vi ved jo alle herinde, at man MEGET nemt bliver forelsket i de skønne dyr og vil gå igennem ild og vand for at sørge for at de har det godt.  Og med høns er det jo tit sådan : Ingen nydelse, ingen ydelse   /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Lena

• Gæst
« Svar #22 Dato: 13 August , 2009, 16:17 »
 :-\ ja, så har jeg også været inde og kigge på programmet.

umiddelbart virker det jo positivt, at der en der går på tv og taler positivt om det med at holde høns.
Hvis damen har fået 3 min til at fyre så meget af som muligt omkring hønsehold og ikke hønseavl, synes jeg at hun kom fint rundt.  Jeg syntes, at hun på den gode overfladiske måde fik lagt lidt lokkemad ind så lidt flere byboere og andre hønseforskrækket kunne synes at det var hyggeligt og overskueligt at prøve og holde høns "som på oldefars tid" 
Hun slog et slag for at selv børn kunne være med her. Det kunne jeg godt li'.

Jeg forstod det med leverpostejen ,som at det kunne man OGSÅ give sine høns.
Vi taler jo også tit herinde om det med at forkæle vores høns med div. rester og guf fra køkkenet?
Jeg forstår ikke helt jeres kritik, men kan godt se hvad nogen mener med det poppede om at "det jo er lige oppe i tiden med at være ÅH så fornuftigt og sparsomlig i disse krisetider, og så er det eneste saliggørende da at anskaffe sig høns".

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
« Svar #23 Dato: 13 August , 2009, 16:51 »
Nå, nu kan jeg altså ikke holde mund længere: Signe Wenneberg har jeg aldrig oplevet sige noget som helst med ordentligt indhold. Hold jer langt væk fra hendes foredrag om have... Og åbenbart også om høns.
Jeg blev bare lige nødt til at sige det... ;)
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 13 August , 2009, 17:31 »
Marie-Louise, så er vi i hvert fald 2, der ikke kan klare hendes stil. Pop for poppens skyld!! Og alt for unøjagtigt og overfladisk til at nogen kan bruge det til noget som helst. Men ok, der var da reklame for havehøns...
Mvh Marianne

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #25 Dato: 14 August , 2009, 00:07 »
Er det så ikke lige her at jeg skal komme med min ide og opfordre vores forfatter, Marie-Louise  ;) til at skrive den bog som jeg har set for mit indre de sidste par uger hvor vi har haft så meget debat og bevis om folks fordomme imod vores have høns.

Bogen skal selvfølgelig hedde : Sådan holder vi havehøns
Og rigt skildre hvordan vi holder høns og ikke mindst skildre hvordan det mest hensigtsmæssigt gøres.
Lad os gøre det, inden at der kommer en eller anden og skal være trendy på  hønsenes bekostning.
Forestil jer en bog hvor vi forum medlemmer kan vise omverdenen hvordan og hvor meget det betyder at holde høns.

Hvad siger I ??
Marie- Louise jeg ved at du har meget om maven og ikke mindst ørerne  *f, men er det ikke en god ide til din næste bog ??
« Senest Redigeret: 14 August , 2009, 00:26 Fra Lene, Rungsted »

Offline Marie-Louise

• Bruger
« Svar #26 Dato: 14 August , 2009, 09:05 »
Jo, Lene, det er da faktisk en god idé  /o 

Jeg skal lige 'tygge lidt på den' for at få en disposition på plads,

og alle jer dejlige fjerkræ-forum-medlemmer er da velkomne til at komme med forslag til indholdet. Helst via PB, for så kan jeg bedre holde styr/samling på det.

Og uden alle jeres erfaringer kan det jo slet ikke blive til noget... Jeg tror, alsidigheden og det individuelle præg er en vigtig ting, så det hele ikke bliver 'den rigtige opskrift' og 'den eneste mulighed'. Det er jo netop vores forskellige erfaringer og oplevelser, der er styrken ved dette forum, og dét skulle en evt. bog også gerne rumme.

Hvad siger I - vil I være med, hvis jeg synes, jeg kan få det til at køre? (Men husk lige, at det er en laaaang proces, så ingen utålmodighed, tak! Et års tid, vil jeg tro, der skal til)

Det kunne virkelig være sjovt...
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex

Offline Marie-Louise

• Bruger
« Svar #27 Dato: 14 August , 2009, 09:15 »
Bemærk - idéen med bogen fortsætter i en anden tråd!
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #28 Dato: 14 August , 2009, 09:16 »
:-\ ja, så har jeg også været inde og kigge på programmet.

umiddelbart virker det jo positivt, at der en der går på tv og taler positivt om det med at holde høns.
Hvis damen har fået 3 min til at fyre så meget af som muligt omkring hønsehold og ikke hønseavl, synes jeg at hun kom fint rundt.  Jeg syntes, at hun på den gode overfladiske måde fik lagt lidt lokkemad ind så lidt flere byboere og andre hønseforskrækket kunne synes at det var hyggeligt og overskueligt at prøve og holde høns "som på oldefars tid" 
Hun slog et slag for at selv børn kunne være med her. Det kunne jeg godt li'.

Jeg forstod det med leverpostejen ,som at det kunne man OGSÅ give sine høns.
Vi taler jo også tit herinde om det med at forkæle vores høns med div. rester og guf fra køkkenet?
Jeg forstår ikke helt jeres kritik, men kan godt se hvad nogen mener med det poppede om at "det jo er lige oppe i tiden med at være ÅH så fornuftigt og sparsomlig i disse krisetider, og så er det eneste saliggørende da at anskaffe sig høns".

Jeg skal prøve at svare på bedst måde,  <A  Det er jo sådan at der for nogle år tilbage blev pålagt at os med høns skulle koge rester som man ønskede at anvende til fjerkræ, Søren Ryge havde en hele udsendelse om det, og det var for at undgår samonella.
At der så bliver nævnt på go'morgen danmark, at man kan give sine høns den gamle mad pakke vil jo være det samme som at bede om at få samonella osv.

Mvh Viben

Offline Marie-Louise

• Bruger
« Svar #29 Dato: 14 August , 2009, 09:22 »
Det er sjovt, du nævner det, Viben. Jeg tænkte det samme, da jeg så udsendelsen. Jeg kan nemlig også huske den udsendelse, hvor Søren Ryge hovedrystende stod og kogte sit madaffald - og jeg var bagefter ikke i tvivl om, at det var første, sidste og eneste gang, han ville gøre det  ;)
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex