For 8 uger siden bragte vores kat mig en nyudklækket gråælling - og min verden bliver ALDRIG den samme igen... tænk at jeg har kunnet leve uden ænder så længe

Ællingen overlevede "katte-skaderne" og har siden fulgt mig - og resten af familien - i hælene. Hele sommeren har stået i "andens tegn", og vi har knyttet os gevaldigt til det lille kræ.

Men men men...... søndag aften skete så en katastrofe - intet mindre! Vores datter lænede sig ud over det "børnegitter" som vi havde sat i hoveddøren, så Rappe ikke kunne rende ind i køkkenet - og gitteret væltede ned oven på anden (med pigens vægt ovenpå). Oh ve oh klage!!! Stakkels and - og stakkels pige!

Jeg følte straks benene efter og fandt ingen tydelig brud. Alle led kunne bevæges normalt. Ingen skader på vinger - tilsyneladende har kun benet fået et skrub og vel nok også et træk/stræk da den prøvede at slippe væk fra gitteret/vægten.
Da vi nu er så glade for kræet fik den chancen - og undgik altså øksen. Den overlevede natten og kom til Dr. Dyr....... Pga hævelser kunne den ikke røntgenfotograferes, da benet ikke uden vold kan strækkes ud - så den får antibiotika og smertestillende (der også fjerner noget af hævelsen).
Humøret er efter omstændighederne fint (andens - jeg selv og resten af familien har det elendigt), den spiser, drikker, svømmer (med et ben) når vi putter den i vand, og prøver selv at komme rundt på et ben/maven - så den kan være hos "familien" hele tiden...... Planen er at se tiden an et par dage og evt. røntgenfotografere i slutningen af ugen hvis hævelsen har fortaget sig.
Det var en lang historie - mit spørgsmål er, om nogen af jer har erfaring med benskader?
Kender I til ænder der har overlevet lignende?
Vi ved jo ikke, om benet er brækket, men umiddelbart mener dyrlægen ikke at det er tilfældet. I så fald er det "bare" slaget, blodansamlinger, evt. seneskade...... slemt nok vil jeg mene......
Vi vil jo så gerne at han overlever.....