Jeg mener heller ikke at 100 kr. for en høne er dyrt...det var nu mere generelt og med mindre man virkelig har fat i noget særligt, sjældent opdræt,måske prydhøns, synes jeg de der 350 kr. lød lidt meget.

Hanekyllinger er vel ikke spild...de ender da vel i en gryde? og det koster i det mindste ikke noget at aflive dem imodsætning til større husdyr.
Vi prøver langsom, men sikkert, at oprette en næsten selvforsynende husholdning af miljømæssige, økonomiske og principielle årsager. Dette gælder både grøntsager, frugt, vin og når overskuddet er der efter mange projekter, kaniner og høns. Og det er noget, vi håber vil udbrede sig, selvom at man ikke bor på landet og selvom at man har fuldtidsarbejde.
Men vi har mange børn, er offentlig ansatte (sikkert, men ikke høj løn!) og ikke mange kroner at rutte med.
Derfor ville det tage noget af det rentable i at have høns til husholdning, hvor det ikke er af rent hobby-årsager, hvis man skulle give mange hundrede kroner for en høne.
Vi har anskaffet os høns, fordi de giver æg og kan omsætte husholdnings-og haveaffald. Derudover elsker jeg osse at betragte dem og hygge med dem og resten af min familie har ligeså meget glæde af dem.
Det jeg vil sige er vel bare, at jeg synes det ville være synd, hvis det bare blev en ren luksuhobby, hvis man godt kan lide at se på smukke høns. det er jo osse praksis og ikke kun pryd?