Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kom med jeres idéer til indretning af hønsegården!  (Læst 14592 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Kom med jeres idéer til indretning af hønsegården!
« Svar #15 Dato: 23 August , 2009, 16:46 »
  ??? Øh, Marianne, "RINGRIDER"? Er det ikke en bereden fyr fra Sønderjylland? Nu er du vel ikke ude i noget ulovligt, vel  :o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #16 Dato: 23 August , 2009, 21:00 »
Er det ikke typisk for kyllinger og høns? Det en anden har må helt bestemt være bedre en det, der ligger for næsen af dem. I går aftes blev der en "ringrider" tilovers efter maden, så den skar jeg ud i små stykker for at forkæle hønseflokken, og jeg oplevede det samme, en høne/kylling kunne stå med sit fine stykke, men når jeg så kastede det næste stykke til en anden, lod den første sit stykke være og styrtede videre til det nye  /f

Louise Sø udtrykte det så godt til mig engang: KYLLINGEHJERNER!!! :D :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 23 August , 2009, 21:01 »
Søde Kirsten og Jørn, I er hermed inviterede til ringridere og nyopgravede kartofler - mums
http://www.jv.dk/artikel/675983?rss
« Senest Redigeret: 23 August , 2009, 21:03 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 11 ſeptember , 2010, 12:06 »
Fandt lige denne gamle tråd...

Min hønsegård er desværre forvandlet til en mudderkage, da den ikke er overdækket. Hvad kan man lave af sjove ting til hønsene i en åben voliere?

Det er planen, at de skal have et halvtag, hvor jeg kan lægge lidt halm eller lign. ind i, men hvornår det bliver til noget ved jeg ikke.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

frida

• Gæst
« Svar #19 Dato: 11 ſeptember , 2010, 21:15 »
I min hønsegård er jeg begyndt at plante alt. Lige nu er meget sat ned i pris, så jeg har købt stedsegrønne planter (laurbærkirsebær). Sommerfuglebuske (så tiltrækkes sommerfugle osv., som hønsene kan se om de kan fange. Lidt ondt kan jeg godt se, men håber de/sommerfuglene er hurtigere). Desuden har jeg flyttet mine små frugt- og nødde-træer ind i hønsegården også. Derudover er der også kristtorn og flere andre planter derinde. Hønsegården ser meget mere hyggelig ud nu. Jeg har været lidt bange for om hønsene kunne dø, hvis de åd nogle planter, som de måske ikke kunne tåle. Men jeg kan se, at de kun æder af frugt- buske og træer. De bliver så hegnet ind i perioder. Andre planter er jeg ret sikker på de lader stå. Jeg tror de pr. instinkt, (eller ved smagsprøve) ved hvad de kan tåle, og hvad de bør lade være.