Tak for kommentarerne!
Maja, jeg har fantaseret om at hyre en dygtig krybskytte

. Men man er vel et ordentligt menneske!
(Har iøvrigt fundet ud af at der er en musvågerede i en bevoksning liiiiige i nærheden af vores grund. Havde haft mistanke - og har fundet den idag!)
Og Ankerine, det er rigtigt at det måske er nemmere for hønsene at være inde hele tiden end at blive lukket ind og ud på skift. Det vil jeg i hvertfald overbevise mig selv om lige nu

Har osse altid haft svært ved at se dem lukket inde den måned om foråret og efteråret, hvor man skal. Og glemte iøvrigt alt om det dette forår

Christina: Det var faktisk ret inspirerende ideer du kom med der. Dem stjæler jeg lige lidt af. Så der blir lidt afveksling til dem. Kan nemt skaffe lidt halm og andet godt!
Men ikke mere piv fra mig, jeg ved jo godt at nogen har oplevet langt værre massakrer - det var bare et hjertesuk til deling. (Og min mand siger, at jeg jo bare ku ha' lukket den hønsegårdsdør langt tidligere. Og det har han desværre helt ret i )
Og her i morges kom det forhåbentlig sidste punktum. Jeg opdagede, at min allersmukkeste vildtfarvede dværgsilkehøne (Tulle) også er væk. Jeg talte ikke efter i aftes, da de vandrede fra haven og ind gennem hønsegården for sidste gang i MEGET lang tid. (Snøfte lidt)
Der er en pris for alting, og i år har den så været 11 individer, hvoraf de ti er gået til "naturen"
Måske skulle man arbejde på en stor overdækket hønsegård. Og når jeg siger stor, mener jeg ikke stor, men kæmpe-over-gigantisk